A faji felsőbbrendűségről és ellen
2008.02.18. 18:27
Czike László
A „faji” felsőbbrendűségről és ellen
A Magyar Hírlap 2008. február 14-i számában olvasom Tamáska Péter „Hindu rasszizmus” című cikkét, és deja vu érzéseim támadnak. Itt, Magyarországon semmi nem halad, fejlődik vagy javul, noha a helyzet kétségtelenül fokozódik.
„Éppen most – 2003. XI. 19. - folyik a magyar Országgyűlésben az ún. gyűlöletbeszéd-törvény részletes vitája” - írtam 4 évvel ezelőtt a „Hasonmás” című publicisztikámban. - „Hallom a ‘háttér-televízióból’, amint Bárándy Péter igazságügy-miniszter a törvény preambulumának vitájában bölcsen kinyilatkoztatja: ‘Nem gyűlöletbeszéd – vagyis nem büntethető - az, amely valamely jól körülhatárolható embercsoport alsóbb vagy felsőbb rendűségét állítja’.”
Ha jól értelmezem a nemrég e tárgyban mégis csak meghozott új törvényt – az új törvény az alsóbb rendűség állítását valószínűleg büntetné/bünteti, hiszen kimeríti az adott kisebbség sértegetését illető, illetve annak kollektív érzületét kiváltó jogi tényállást. A törvények átgondolt megalkotása tehát fejlődik, ám a felsőbbrendűség „hirdetését” a törvény ma sem bünteti. Ki is lenne annyira bolond, hogy feljelentést tesz valaki ellen, aki valamely jól körülhatárolható (vallási, etnikai, stb.) embercsoport felsőbbrendűségét hirdeti? A „pozitív vélelem” hirdetése nem bűncselekmény…
Az már más kérdés, hogy a fenti (jogi) okfejtés nyilvánvalóan ellentmond a formális logika szabályainak, hiszen implicite ugyanarról van szó: aki valamely csoport bármilyen tekintetben vett felsőbb rendűségét hirdeti, az eme megfontolt állítását nyilván más embercsoportokkal szemben tételezi, így más, ugyancsak jól körülhatárolható embercsoportokat relatíve alsóbbrendűnek tart, tehát „komplementer” állításokról van szó.
Ez az alsóbb-felsőbb rendűségi „komplexus – úgy tűnik – a gyarló emberi természet immanens, gyűlölettörvényekkel is kiirthatatlan, fajspecifikus sajátossága, ami legalábbis egyidős az emberiséggel. Mintha már Káin és Ábel is azon versenyeztek volna – íme, a versenyszellem korai gyökerei! -, hogy melyikük áldozata kedvesebb az Úristen előtt. Káin úgy döntött, hogy feláldozza testvéröccsét a „szabadverseny” pogány liberális oltárán. Pusztuljon el a férgese…
Ezt gondolta egyik testvér a másikról, és meggyilkolta.
Ezért aztán én igencsak csínján bánnék ezekkel az alsóbb-felsőbb rendűségi dimenziókkal, ügyekkel – és ezt nem feltétlenül csak a nevezett cikkíró kollégámnak címzem megfontolásul -, mert a történelem igencsak erre emlékeztet, tanít mindannyiunkat, és hát tanult kollégám a képaláírás szerint éppen történész.
Ugyanis ez a rettenetes atavisztikus komplexus minden viszály és – nemcsak a „törzsi” - háborúság legfőbb oka. Ennek a szociáldarwinista komplexusnak a mélylélektani fogságában Ázsiában éppen ma is népeket, nemzeteket irtanak ki, például a demokrácia, mint társadalmi-politikai berendezkedés fennsőbbrendűségét hirdetve, éppen úgy, amint az amerikai indiánokat is ugyebár a „keresztény civilizáció” fennsőbbrendűségének álszent és hamis tudatában irtották ki; délen Hernando Cortez conquistador seregei, északon pedig a telepesek, majd az őket védő amerikai katonaság.
Adolf Hitler – alapvetően okkult „eszmei” alapokon – a nagynémet felsőbbrendűséget hirdette (vö. herrenvolk), vagyis igyekezett eszmeileg is megalapozni abbeli erőfeszítéseit, hogy a gyakorlatban is megvalósíthassa a német világuralmat, III. Birodalom fedőnéven.
És végül is mi lett belőle?
Akkor rettenetes világégés, vereség, megaláztatás; zsidó és cigány holokauszt, majd egy kicsivel később, de máig - „alárendeltség”…
Vlagyimir Iljics Lenin – a marxi osztályharc-elmélet okkult eszméjével, és némi tisztázatlan eredetű készpénzzel felvértezve – a kommunizmus felsőbbrendűségét hirdette, de mihaszna elveit végül is csak a kacskakezű urali postarabló, valami Joszip Visszárionovics Dzugasvili, grúz „technokrata” fejlesztette a gyakorlatban is szovjet világrendszerré, ami a 72 éves fennállásával az orwelli államrend mintája lett, paranoid skizofréniára kárhoztatva a fél emberiséget. Szóval ama átellenes „rendűségből” is csak vér, veríték és könnyek – újbirodalmi nyelven blood, sweat and tears – lettek, bibliai nyelven szólva pedig "„sírás, zokogás és fogak csikorgatása”.
Őszintén szólva: nem hiszem, hogy valamiféle hindu vagy roma faji felsőbbrendűség árja (értsd: parttalan áradása) fenyegetne bennünket, akár csak a legcsekélyebb mértékben is. Ami az agresszív kisebbségről szóló utalást illeti, nekem inkább az jut az eszembe, hogy a nyuszi magyar éppen önnön tutyimutyiságát, élhetetlenségét, magatehetetlenségét „védelmezi”, amikor agresszív kisebbségekre keni saját tanácstalanságát, annak összes következményét.
Ha örökké Ábelek maradunk – tiszta sor -, agyonvernek a Káinok.
Polgárok!
Vagy tűrünk, tovább, örökké – vagy kenyérrel, de „visszadobunk”.
Harmadik út nincs. A „magyarral” mindig az a baj, hogy szűzen akar szaporodni, ráadásul a más(ok) dióverőjével.
Ámde nem azt mondta-e Jézus Krisztus: „ha engem követsz, veled is úgy bánnak majd (el), mint énvelem”? Vagy nem azt mondta-e: „ha megütik az egyik orcádat, tartsd oda a másikat is”?
El kell végre döntenünk: keresztények vagyunk-e, vagy pogányok.
Vagy a perc gazdagsága, mámora; vagy a menny örök világossága.
A Mammon kétes örömű, de kétségtelen végkimenetelű szolgálata,
vagy az Úr békéje és végtelen szeretete.
A hinduk pedig csináljanak, amit akarnak.
Vác, 2008. február 15.
Czike László
|