Hazádnak rendületlenül
2006.01.20. 15:17
Czike László
Hazádnak rendületlenül
„Hazádnak rendületlenül légy híve, óh magyar!”, - mert csak igaz, hű magyarként élhetsz emberhez méltó, Istennek tetsző életet; a Világállam világpolgáraként is. Ne higgy hamis prófétáknak, mint az orvos-genetikus Czeizel Endre, aki az ATV-ben keserűen megkérdezte a szerkesztőtől:
„Tudja, mi a magyar Nobel-díjasok titka? Az, hogy tudták, mikor kell idejében elmenni! – hisz’ idehaza csak félreismert zsenik voltak...”
„A nagyvilágon e kívül nincsen számodra hely! - Áldjon, vagy verjen sors keze, itt élned s meghalnod kell!”
Néhány éve parlamenti (bizottsági) vizsgálatok folytak annak kiderítésére, hogy a rendszerváltás utáni addigi négy kormányban hányan szerepeltek a leváltott kommunista rend ügynökei, besúgói, titkos tisztjei, kémelhárítói és/vagy hírszerzői; vagy szerepelnek ma is, esetleg illegalitásban...
Különös hangsúllyal merülhet fel a pénzügyi gyarmatosító (globalizációs) hatalommal való aktív kollaboráció kérdése, hiszen Magyarország 1990. után - miután rendszert váltott - szakított múltjával, s a korábbival látszólag „ellentétes” politikai és gazdasági fejlődési kényszerpályára lépett:
(1) Kivonultak a megszálló szovjet csapatok (1991), s Magyarország kilépett a KGST-ből és a Varsói Szerződésből.
(2) Az egypárti diktatúrát felváltotta a többpárti parlamenti demokrácia.
(3) A gazdasági és politikai tekintetben egyaránt megbukott „szocialista” rend építését örökre (?) félbehagyva, áttértünk a kapitalista piacgazdaság felépítésére.
(4) A magyar állam (miután legitimnek ismerte el a nómenklatúra-burzsoázia spontán privatizációját is) alig néhány év alatt magánosította a szinte teljes nemzeti működő tőkét, amely 1990. előtt még „társadalmi tulajdon” néven össznépi tulajdon volt.
(5) A privatizáció ellenére a külső államadósság nem csökkent; sőt, mára a hétszeresére nőtt.
(6) A nemzeti működő tőkénk 80 %-a multinacionális tulajdonba ment át. (7) A letűnt kommunista párt tulajdonképpen nem bukott meg, nem vonult ki a politikai életből (elitje máig megőrizte vezető pozícióit a gazdaságban is), csak átkeresztelte magát „modern szociáldemokrata párttá” és hát, mint ilyen a „konzervatív jobboldal” váltópártjává alakult - olyannyira, hogy 4 éves kihagyások után rendszeresen (1994., 2002., stb.) visszatér a hatalomba és „baloldali” kormányt alakít.
(8) Az önmagát következetesen jobboldalként aposztrofáló „polgári erő” vezető politikusai a frissen megalakult MSZP-SZDSZ-kormányt először a nemzetközi nagytőke „képviselőjének”, szálláscsinálójának, majd „a hálózatok” kormányának, mi több, nemzetközi bankárkormánynak kiáltották ki (vö.: „luxus-baloldal”), holott közismert tény, hogy az ún. jobboldali erők egyrészt (már a rendszerváltás pillanatában) kiegyeztek a szocialistákkal, másrészt éppen úgy a nemzetközi tőke növekvő térfoglalását segítették elő, akárcsak a „baloldal” kormányai; mi több, „ügynök-ügyben” sem kevésbé érintettek a politikai ellenfeleiknél.
(9) Magyarország 1990-ben hátraarcot mutatott Moszkvának; a jobboldal és a baloldal azonos lelkesedéssel fordult New York, London és Brüsszel felé, aminek egyenes következményeként 1999-ben beléptünk a NATO-ba, majd 2004-ben az Európai Únió tagjai lettünk. Úgy váltottunk tehát politikai és gazdasági rendszert 1990-ben, hogy az egypárt-állam többpártivá, „plurálissá” alakult, a nemzeti vagyonunk össznépi tulajdonból multi-magántulajdonná vált; az államadósság növekedésének terhei pedig kamatrabszolgaságba taszították a nemzetet, miközben a politikai irányvonal 180 fokos (Moszkva - Brüsszel) fordulatot vett...!
A politikai elit jobb és bal oldala sárral dobálja egymást; sőt, az ún. polgári erők hazaárulással vádolták meg a szocialistákat.
Nem mindegy, kinek?
Nehéz lenne ugyanis szignifikáns különbséget tenni; különösen a titkos Rózsadombi Paktum, mint rendszerváltó többpárti + „soktényezős” megegyezés néhány pontjának tükrében, amelyek tetszőlegesen kiragadva a következők:
n Az MSZMP-párttagok mentesítése bűneik büntetése alól.
n A titkosszolgálatok megvédése egy esetleges megtorlástól.
n A megbízható kommunisták „átszervezése” más pártokba.
n Az államvagyon átmentése a volt kommunisták kezébe.
n Az igazságszolgáltatás megtartása kommunista kézben.
n A gazdasági befolyás (a multinacionális privatizáció) az USA „vadász-területe”, a politikai hatalom pedig „maradhat” a kommunistáké...
A rendszerváltó hatalom fő korifeusai váltig állítják: Rózsadombi Paktum márpedig nem volt...! Nézőpont, illetve világnézet kérdése. Az emberek (struccal rokon) nagyobbik fele csak akkor alszik jól, amíg szentül hihet az események spontán folyásában, a vakvéletlenben. A kisebbségbe szoruló okosabbak jól tudják: ma már a csekély jelentőségű hatalmi ügyekben is ritka kivétel a véletlen, a főbenjáró változásokban ismeretlen fogalom.
A múlt eseményei és leszűrt konzekvenciái tekintetében édes mindegy, volt-e paktum, vagy sem; hiszen minden úgy történt, „mintha” lett volna! Vagyis: ha nem lett volna rózsadombi paktum, ki kellett volna találni...
Joggal felmerül a kérdés: megfelelnek-e mindezek a leírt, valós történelmi események a demokrácia szabályainak, a népfelség elvének? Vajon a nép váltott itt rendszert, vagy csak egy szűk körű elit, busás jutalékért?!
Vajon a magyar pénzügyi, politikai és kultúrális elit tetteit kizárólagosan a hazaszeretet motíválta? Mint a legenda szerint Medgyessy Péter egykori miniszterelnököt, a néhai (mára elaltatott) D-209-es kémelhárító tisztet és az 1978. és 1982. közötti szigorúan titkos tevékenységét, amikor is halált megvető bátorsággal vezette be Magyarországot a Nemzetközi Valutaalap és a Világbank védő sáncai mögé, vitézül félrevezetve a KGB legravaszabb ügynökeit is?! Épp erre az időszakra (1973-1989.) esik az a hihetetlenül alacsony hatékonyságú hitelfelvételünk, miszerint: ”az időszak egészét tekintve mintegy 1 Mrd USD erőforrás-bevonás az ezt többszörösen meghaladó, 11 Mrd USD halmozott kamatkiadással járt” (MNB Műhelytanulmányok 2, 1993., 56. oldal) - idézi Drábik János „Uzsoracivilizáció” című művének 127. oldalán. Miközben az ország adósságállománya 1989-re elérte a 20 Mrd USD-t, s mára annak a hétszeresét…
Nem az-e inkább a valóság, az igazság, hogy a legendás időszakban (1978-1989.) eladósították (vö.: világbanki hitelek, államadósság); 1990-től pedig kilóra kiárusították és elprivatizálták vagyis elkótyavetyélték mindenünket, ugyanazok a reform-elvtársak, vagy azok szalonképesített reinkarnációi?!
Nem az-e a valóság, hogy a rendszerváltás is csak egy hazug legenda?
Vagy tényleg azok lennének az igazi hazafiak, akik előbb szocialistaként tönkretették, majd kapitalistaként eladták az országot?!
A haza, a hazaszeretet lényege leginkább az otthon, az otthonosság érzetével fejezhető ki, illetve azonosítható. A költő Petőfi Sándor így ír erről az érzésről: „Mit nekem, te zordon Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája; tán csodállak, ámde nem szeretlek, képzetem hegy-völgyedet nem járja!” Mert csak itt Magyarországon, a hazájában érezte magát otthon! Szemben a globalizmus hazugságaival, álságaival, hamis illúzióival. Az egyszeri magyar ember turistaként, kiküldetésben (pl. kereskedőként) természetesen csodálattal adózhat a fantasztikus bűnös város, New York paranoid és mégis működőképes forgatagának, London világhatalmi fenségének, Párizs idegenforgalmi látványosságainak, Róma antik szépségének, Athén eleven történelmének, Kairó zsibvásárának; - az emberi civilizáció, az ezerarcú természet elképesztő csodáinak, melyeket otthon legfeljebb csak képekről vagy filmekből ismerhet meg... Rövidebb-hosszabb külföldi tartózkodás után azonban mindenki megismeri a hon-vágy érzését. Mert a haza, az otthonunk az a kitüntetett hely, ahová az ember bizonyos idő elteltével elemi erővel visszavágyik, hiszen oda kötik az összes fizikai és szakrális gyökerei! Különösen akkor, ha a hazával - a magyar hazával - olyan erős érzelmi szálak fűzik össze az embereket, mint talán sehol másutt a világon. Magyarországban épp az a csodálatos, hogy rendkívüli összefogó, visszahúzó ereje van - annak ellenére, hogy a magyar (a zsidó után és mellett) a Föld legszétszórtabb népe. A magyar ember csodálhatja ugyan a Glóbusz egzotikus tájait, építészeti remekeit, művészeti kincseit, okos, vidám, vendégszerető és eltérő kultúrájú népeit; agya és tudata csordultig telhet irántuk bámulattal - ám a szívében és a lelkében szeretetet csak a hazája iránt érezhet.
A haza az a kitüntetett hely, ahol az ember otthon érzi magát, vagyis ahol a személyes (és családi) biztonságérzete tökéletes. Ha az ember kezdi elveszíteni ezt a „komfort-érzetet” a hazája iránt, valami nagyon nagy baj van készülőben! Idézet Zelnik József Nagy Lászlót is idéző könyvéből:
„A költő az ördögűzés legegyszerűbb, egyben leghatékonyabb mondatát találta meg. Amikor gúnyt bitangol, amikor virágzik a bóvli, amikor kitaszítanak házból és hazából, mindenkinek fel kell tennie az ördögűző kérdést: „Úristen, én nem vagyok itthon?”
Nagy László idézett versének teljes versszaka így szól:
„Rémálom temploma, s én alul ízzok, szavamat nem halkítom, de sikoltom halhatatlanul: Úristen, én nem vagyok itthon?”
Erről van szó! A globalizáció olyan hamis eszme, hamis prófécia, amely fellazítja a nemzetek, a nemzetállamok összetartó erejét, az anyaföldhöz való mindenfajta nemzeti ragaszkodást, - ki akarja irtani a hazaszeretetet és a honvágyat az emberekből, hogy hontalanná tegye őket. A nem két lábbal a földön álló, az anyaföldbe fizikailag és lelkileg nem gyökeredző embereket könnyű a saját fogyasztásuk és törleszthetetlen hiteleik kamat-rabszolgáivá tenni, hogy manipulálhatókká váljanak bármilyen célra. Mert világpolgárrá, a központosított világállam polgárává csak az tehető, akit előbb megfosztottak mindenfajta nemzeti kötődésétől, elkötelezettségétől. A globalizáció lényege, hogy a világ urai kitépik a nemzeti gyökereinket, elveszik tőlünk a meleg otthon érzetét, erőszakosan elviselhetetlenné teszik életkörülményeinket a saját hazánkban, hogy földönfutókká legyünk, és valóban ne érezzük magunkat már soha többé itthon. Ez pontosan olyan, mint amikor a török hódítók a kisgyermekeket erőszakkal elszakították az édesanyjuktól, s rabszolgaként Konstantinápolyba vitték őket, hogy janicsárt, katonát neveljenek belőlük Magyarország ellen. Ma a janicsárképzők Londonban, Oxfordban, Bristolban, Brüsszelben, Hágában és főleg New Yorkban találhatók. Az ifjú hazajön, de nem magyar többé...
A haza a számunkra; mi, magyarok számára legalábbis a honfoglalás óta az Ígéret Földje, ugyanúgy, mint az ókorban a Mózes vezetésével Egyiptomból kivándorolt (exodus) zsidó törzsek számára az akkor még csak álmaikban, képzeletükben és legendáikban élő csodálatos ország, Izrael lehetett. Az ősapáink által előre felderített, tervszerűen elfoglalt és betelepített anyaföld - a Kárpát-medence - afféle természetes bölcsőnk: a kalandozások után letelepült magyar nép, a keresztény magyar állam, a független nemzeti öntudat, életmód, gondolkodás és kultúra bölcsője, ami egyedülálló identitás a Földön, a Nap harmadik bolygóján, az emberiség történelmében.
A magyarok hazaszeretete kivételesen erős; tömeges méretekben ösztönös (atavisztikus) jellegű, ami sok tekintetben oka, illetve magyarázata annak, miért is bánnak a magyarok amúgy igen könnyelműen a hazájukkal „békeidőben”, ám miért képesek mégis emberfeletti erőfeszítésekre, szakrális véráldozatra háborúban vagy végveszélyben, ha a haza úgy kívánja.
Magyarország, az ígéret földje a magyarok számára is a boldog, sikeres életút ígéretét szimbolizálja; vagyis azt: itthon vagyunk, az ország s a földje, az állam is a miénk, biztonságban érezhetjük magunkat, mert a hazánk védőburokként feszül fölénk, megvéd minden ellenséges külső és belső támadástól, sőt, segít megoldani minden személyes problémánkat. Boldogok, sikeresek csakis itt lehetünk, mert a nagyvilágon e kívül nincsen számunkra hely: idegen földön védtelenek lennénk minden ártalommal szemben. A gyökereink igen mélyre nyúlnak a magyar anyaföldben, melyből százszorta erősebb összetartó sugárzás árad, mint bárhol másutt a földgolyón. Nemcsak a csillagok pillanatnyi konstellációja, az Univerzum kozmikus sugárzásának megismételhetetlen összetétele, ami a születendő ember személyiségét, jellemét, tudati és lelki önazonosságát „meghatározza”, de a földsugárzás intenzitása és jellege is, ami az adott földrajzi területen a mélyből felfelé kiárad. A magyarokat hiszékeny, áldozatvállaló, befogadó, ösztönösen összetartó, de könnyelműen szétszóródó népnek teremtette az Isten…
A magyar ember számára Magyarország a legszebb ország; bármilyen külföldi tájak szépsége a nyomába sem ér. Ez persze korántsem objektív látásmód; csak a haza iránt megnyilvánuló mélységes szeretet és örök kötődés megnyilvánulása, mint a kisgyermeké, akinek a számára édes-anyja a legszebb nő a világon. A haza a gyermekkorban mélyre bevésett emlékek, gyökerek összefogó, összegyűjtő fogalma. A haza a magyarok számára a legkisebb közös többszörös, a közös nevező, mely összeköt, bárhová vetődjünk is a világon. A szomszédok, a játszótér, a gyermekkori álmok, a virágillat, az első szerelem, az ifjúkorban kiteljesedő életerő, az első sikerek, a barátságok, a közös élmények, a sport és a zene élvezete; minden emlékünk ide köt, ami a felelős emberré válás tényezője...
Manapság sokan vannak a hamis próféták, akik szerint: itt van már a Kánaán – ti. beléptünk az Európai Únióba! -, a hazaszeretet már csak anakronisztikus érzés, romantikus nosztalgiázás a történelmi idők hősi tettei, tán „igaz sem volt” dicső emlékei iránt; ma már nincs szükségünk a „petőfis” megközelítésre, gondolkodásmódra, mert a haza eredeti fogalma kiszélesedett, átértékelődött, új, liberális értelmet nyert. Ez súlyos tévedés! A hazánk mindig Magyarország marad! Magyarország természetesen - minden gazdasági nyitottsága és etnikai befogadó készsége ellenére - nem mindenki hazája; hanem csak azoké, akik felvállalják a magyarság történelmét, hányatott sorsát, világtörténelmi küldetését (hogy a világ népeinek „élő lelkiismerete”), vagyis az önzetlen lelkületet, hogy inkább ad a világnak, mintsem elvenne...
A hazaszeretet kettős, kölcsönös kötöttséget jelent.
A haza biztosítja a gyermekeinek a tágabb, de mégis családias - fizikai, szociális, mentális, emocionális és szakrális - környezetet, amelyben felelősen gondolkodó, hasznos emberekké válhatnak. Magyarán: a magyarnak született (magyarul beszélő, magukat magyarnak valló szülőktől való) gyermek-ember elvárhatja a hazájától, hogy a felcseperedését, tanulmányait, család-alapítását, otthon-teremtését, stb. minden eszközével, minden lehetséges módon támogassa. Az elvárásnak viszont természetes ellentétele, hogy a felnőtt magyar már szolgálattal tartozik a hazájának (és persze nem elsősorban az Európai Úniónak!), ami azt jelenti, hogy minden lehetséges módon meg kell védenie a magyar hazát, ha azt külső veszedelem - pl. a globalista gyarmatosítás - fenyegeti! Egyrészt: a haza kötelessége, hogy hazafiakat neveljen a jövőnek, másrészt viszont: az új felnőtt nemzedéknek képesnek, alkalmasnak kell lennie a magyar haza megvédésére, ellenkező esetben (pl. kollektív hazaárulás esetén!) a haza elvész, és vele odavész az a lehetőség is, hogy az unokáink is a hagyományos magyar hazában nőjenek fel, és váljanak szintén tehetséges, sikeres hazafiakká...
Ha a lánc, a staféta megszakad, Magyarországot bekebelezi a globalizáció, az Európai Únió, majd a Világállam, és elönti a multikultúra.
Ez ügyben leginkább Petőfi Sándorral értenék egyet: „Sehonnai bitang ember, ki hogyha kell, halni nem mer, kinek drágább rongy élete, mint a haza becsülete!”
Vác, 2006. január 20.
Czike László
|