A meghamistott trtnelem
2006.02.16. 22:15
Czike Lszl
A meghamistott trtnelem
A hagyomnyosan, vezredek-vszzadok ta „megfigyelt”, lert s oktatott trtnelem – az emberi civilizci genezisrl, hajnalrl, s az emberi trsadalom nfejldsrl, az ember sajt magrl s folyamatos bolyg-talakt tevkenysgrl alkotott (narc)kpe, hivatalos elbeszlse - hamis.
Hamis egszben, s hamis legaprbb rszleteiben is.
Hossz veken t nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy a mai – mr csak egyes elemeiben marxista - trtnelem-tants vajon mirt szortkozik kizrlag csak a ltszlagos „tnyek” (civilizcik egymsutnja, technikai s kulturlis emlkek, esemnyek s szemlyek, csatk, bkk, vszmok, stb.) bemutatsra. Hiszen ltalnosan ismert meghatrozs, hogy egy „ismerethalmaz” csak akkor tesz eleget a tudomnyossg kvetelmnyeinek, vizsgldsa, alkalmazott rendszere s mdszere csakis akkor tekinthet tudomnynak, ha progresszv hasznlhatsggal is br, ami azt jelenti, hogy felfedezseinek eredmnyeibl, az ltala feltrt sszefggsekbl – legalbbis az adott szakterletre vonatkoztatva, de ms tudomnygak aktulis szint, verifiklt ismereteivel sszhangban – kikvetkeztethet, kirajzoldik a jv.
A tudomnyossg fenti kritriumnak – noha a mai napig rezteti befolyst szinte minden tudomnygban - nem felelhetett meg a marxista trtnetrs sem. Az osztlyharc-elmlet prekoncepcijval lve – s mint „ltalnos rendezelvet”, a vals trtnelem tnyeire visszamenleg rerszakolva -, a legkevsb sem az objektv valsg, induktv megkzeltssel is igazolt-igazolhat sszefggseibl alkotott kvzi tudomnyos, konzisztens rendszert, elmletet. gyesen tudomnyos rendszernek lczott, mde kizrlagosan (vilg)hatalmi megfontolsoktl vezrelt, szubjektv dedukcival megalkotott fantazmagrijt erltette, erszakolta r a trtnelmi mltra, s a politikai jelenre, hogy a kizrlagos vilguralomra trekv kommunista hatalom ltal megvalstani vgyott globlis jvt paranoid-skizofrn knyszerkpzeteibl vezethesse le, s mint „egyedl tudomnyos vilgnzetnek” rendelje al.
Nos, mra a vilgkommunizmus elmlete s gyakorlata – ltszlag – egyarnt kimlt. m azrt mgse nagyon bzzuk el magunkat! Htkznapi letnk minden pillanatt ma is thatja az egykori trtnelmi materializmus, amit mindjrt be is bizonytok. Jellemz, hogy a mai, posztkommunista trsadalmi tudat a kzelmlt rthetetlen s rtelmezhetetlen, ltszlag oly „rtelmetlen” trtnelmi esemnyeinek (rtsd: a renaissance, Galilei, Giordano Bruno, la Leonardo da Vinci s Michelangelo; az angol parlamenti demokrcia, la Oliver Cromwell; a francia felvilgosods, la Voltaire, Rousseau, Diderot s a tbbi enciklopdistk; az amerikai fggetlensgi hbor, la LaFayette s George Washington; a francia forradalom, la Robespierre, Danton s Marat; Bonaparte Napleon tndklse s buksa, la Rothschild s Wellington (Szent Ilona s Waterloo); a ’48-as forradalmak, la Mazzini s Garibaldi; a Kommunista Kiltvny, la Karl Marx; a prizsi kommn; az els vilghbor, s vele a Monarchia sztesse, majd Trianon; a szovjet-orosz bolsevik diktatra, la Lenin, Trockij s Sztlin; a nmet revns, a msodik vilghbor s a zsid holocaust, la Hitler, Sztlin, Roosevelt s Churchill; a fl vilgot mr elnyelt kommunizmus hirtelen s bks sszeomlsa; aztn vratlanul 2001. szeptember 11.) hatsra teljesen sszezavarodott: immr semmilyen tudomnyos trtnelem-szemlletre nem trekszik, beri az egyre vratlanabb „spontn esemnyek” passzv rezisztens regisztrlsval. Ez innen kezdve mr a liberalizmus, konkrtebben a liberlis anarchizmus kzvetlen vilgrombol hatsa. A tudomny marxista kalandja kudarcnak beforratlan sebei mg ersen sajognak; az tlagember „trtnelemoktats” cmn mr beri a puszta vszmok bebiflz(tat)sval is. A konfliktusok elkerlse cljbl – la „political correct” -: sszefggsek mrpedig nincsenek!
A trtnelmi esemnyek mgtt lncszeren egymsra pl, ok-okozati kapcsolatokat, komplex „folyamatokat”, plne sszefggsek szvtnekt sejteni „sszeeskvs-elmlet”; a paranoid-skizofrn emberisg – ki tudja, mirt? – ragaszkodik ahhoz, hogy a trtnelem csak az atomizlt emberi szereplk spontn cselekvseinek vletlenszer halmaza. A letnt – mde azta sem helyettestett! – marxizmus (az n. „trtnelmi materializmus”) egyik sarkalatos ttele volt, miszerint a trtnelmi folyamatokat nem a vezetk s a kiemelked trtnelmi szemlyisgek generljk, veznylik, vezrlik vagy legalbbis stimulljk, manipulljk – nem, k csak kvzi vgrehajtjk, amit „a trtnelmi szksgszersg”, a tmegek akarata szemlyes ktelezettsgknt rejuk rtt. Vagyis a trtnelmet a tmegek alaktjk, illetve a vletlenek sorozatn keresztl az n. „trtnelmi szksgszersg”. - „A szabadsg a felismert szksgszersg.” – hirdette Hegel nyomn Friedrich Engels. Az elavult trsadalmi rendszer levltst a technikai fejlds, a termeleszkzk spontn, robbansszer tkletesedse (v.: ipari forradalom) kszti el, amennyiben haladbb termelsi s elosztsi viszonyok, egy korszerbb termelsi md kialakulst, kifejldst s hatalomtvtelt teszi szksgszerv, mi tbb, knyszerti ki, n. „trsadalmi forradalom” tjn. A forradalmak mindig spontn robbannak ki; akkor, amikor az elnyomott trsadalmi rtegek mr nem tudnak, s nem akarnak a rgi mdon lni, az uralkod osztlyok pedig mr nem kpesek a rgi mdon uralkodni s kormnyozni. A felnvekv j osztly – mint pl. a kapitalizmust kiknyszert polgrsg – ll a vltozsok lre, hogy mintegy tudattalan sorsszersgknt termelje ki nmagbl mindazokat a vezet szemlyisgeket, akik majd a forradalmat szervezni s vezetni hivatottak. Mint pl. Vlagyimir Iljics Lenint, aki a kommunista forradalmat szervezte s vezette az elmaradott, cri Oroszorszgban, mint ugyebr a munksosztly lharcosa…
Nos, ezzel a marxista trtnelemszemllettel a mai tudomny sem vitatkozik. Igaz, nem is krkedik marxista trtnelmi materialista szellemisgvel, - mde mgis, minden zben marxista. Elmlete ugyan nincsen, csak a liberlis anarchizmus, amely hossztvon mindenfajta rend, a nemzetllamok, a valls, st, a szocildemokrcia „eskdt” ellensge -, de mindennapos gyakorlatban ugyanaz a „lnyeg”: a „demokrcia” alapttelben, a „tbbsg dnt” elvben ugyanaz a sunyi marxista, st kifejezett bolsevik felfogs rvnyesl, miszerint 51 %-os „tbbsggel” le lehet tagadni a csillagokat az grl, a hazugsgot, a lopst, az istentagadst s a bnt (profit, hatalmi mmor, manipullt kivlaszts, oktats, kultra, eloszts, fogyaszts, politika, „szabad vlasztsok”, stb.) a trsadalom f szervez erejv lehet tenni, tartsan meg lehet hamistani az llami kltsgvetst s mkdskptelenn lehet bntani a nemzetllamot, st, brmilyen rggyel hdt hbort lehet indtani tetszleges, ppen nem tetsz orszgok ellen.
Engels - akinek nevhez fzdik az a fantasztikus (v.: „sci-fi”) felfedezs is, miszerint „az embert a munka tette emberr” – teht elszeretettel tett kvzi „vgs kinyilatkoztatsokat” a klnbz termszettudomnyok tern. Az let keletkezsnek, lnyegnek tmr meghatrozsa sem jelentett klnsebb problmt a szmra. „Az let a fehrjetestek ltezsi mdja.” – mondotta, igen nagy blcsessgrl tve tanbizonysgot. Erre az ltudomnyos sletlensgre plt azutn a „szintn zensz” Charles Darwin n. „termszetes kivlasztdsi” elmlete, amely ugyebr elmletileg akr a mai globlis irnyt pnzgyi s szakrlis vilg-elit „termszetes kivlasztdst” is megalapozhatta. Mindezt gy kell rteni, hogy a marxistk szerint – s ugyanez a vilgnzete a mai vilgszervez s vilguralkod liberlis elitnek is – az let, a szerves fejlds, a differencilt nvny-s llatvilg, az ember, az egyni tudat (a szemlyisg!) s az emberi civilizci kifejldse, mai technikai-tudati szintje kizrlagosan a termszetes kivlasztds, a szelekci (v.: verseny!) eredmnye. A szelekcis elmlet nyilvnvalan hamis, tarthatatlan, hisz’ a felttelezett s-koacervtum cseppekbl nem fejldhetett ki a ma l fajok mrhetetlenl differencilt sokasga, - mg akkor sem, ha trtnetesen millird vek lltak „az evolcis folyamat” rendelkezsre. Ilyen mrtk minsgi vltozs, differencilds s „specializlds” egyszeren nem spontn, tudattalan szelekci, hanem tudatos tervezs s teremts trgya, krdse.
Mathias Brckers, nmet r - „sszeeskvsek, sszeeskvs-elmletek s szeptember 11. titkai” cm knyvben igen szellemesen bizonytja, hogy a fldi let tbb millird ves evolcijra alapveten egyltaln nem a spontn szelekci, de sokkal inkbb a konspirci, az egyttmkds a jellemz, hiszen az let kezdetleges formi ppen csak gy, s azrt maradhattak fenn, mert alapegysgei (nevezzk ezeket protosejteknek, majd sejteknek) egyttmkdtek az ellensges krnyezettel, illetve a konkurens szervezdsekkel szemben, hogy soksejtekk fejldhessenek. Az let titka teht elssorban az letben marads technolgijnak, az anyagcsere sikeressgnek, az nvdelemnek az exkluzivitsban keresend. gy – nmileg „Engels-parafrzisknt” is – elmondhatjuk, hogy: az sszeeskvs (rtsd: az s-sejtek konspircija) az let lnyege, a fehrjetestek ltezsi mdja.
De vajon „csak” a fehrje-testek, a sejtek?
Inkbb gy tnik, hogy az sszeeskvs mindenfajta let lnyege.
A szabadkmvesek nmagukrl, a Szabadkmvessgrl, azt lltjk, hogy egyetlen-egyet kivve, igazbl nincsenek is titkaik: egyedl az a titok, hogy ki szabadkmves. Ez pedig magyarul azt jelenti, hogy nyoma sincsen titkolni, rejtegetni val aktivitsnak vagy tevkenysgnek – „csak” az a titok, hogy az egyltaln nem titkos cselekmnyeket kik vgzik-kvetik el. De hogyha nem lehet megtudni senkirl, hogy szabadkmves-e, akkor az egsz mozgalomrl nem lehet tudni semmit. Ember mg nem ltta senkinek a belpsi nyilatkozatt vagy szemlyesen alrt szupertitkos eskjt, vagy plne a tagi nyilvntart kartonjt. Ez klnsen ll a jelen idej szemlyi adatok titkossgra – magyarn: „a legjobb esetben” is csak utlag, vtizedekkel ksbb tudhatjuk meg valakirl a titkot, amint llamtitok az (is), hogy valaki katonai hrszerz. Utbbi a nemzetllam titka, elbbi a Vilgllam. Ilyenformn a tjkoztats s a kzvlemny mindig csak az aktulis esemnyek utn kulloghat - nincsen a jvt meghatroz, befolysol szerepe. Mindenki „oblign kvlre” kerl, aki nem a Rend tagja.
A rendtagok pedig titokban ptik a jvt.
Kik tagok a befolysos kzleti szemlyisgek kzl?
Diktlt krlmnyek kztt: senki s mindenki. Senkirl sem llthatunk biztosat – mgis mindenki „gyans”, aki jelents befolyssal br, s hozz mg 8-10 funkci, hatskr egyszemlyes gyakorlja. Mit gondoljunk minderrl, ha mlt, jelen s jv idfolyamban kizrlag csak a MLT tnyei „ismerhetk” meg, s a MLT is csak a jvptk ltal kozmetikzott, trt vltozatban; a jelen s a jv adatai pedig szigoran titkosak? Flhomlyban tapogatdzunk, hogyha mgis meg akarjuk ismerni az aktulis tnyeket, s a ferdtetlen igazsgot. Egyetlen fogdznk van ebben az rnykvilgban, ami egyben gondolkodsi tmutat. Jzus Krisztus tantsa: „Gymlcsrl ismeritek fel a ft.”
m felmerl az rk dilemma: akiket mi az emberisg civilizcija fejldse nagy fiainak tartunk s az utcinkat is rluk neveztk el, azok letmvkkel valban a testi-lelki kiteljeseds fel vittk, vezettk az emberisget? Mert ha ezt a „mai vgeredmnyt” – az koszisztma elpuszttst, a Fld, az anyafld termkenysgnek, levegjnek, tengereinek, vizeinek, lhelyeinek tnkrettelt, az ghajlat, az idjrs felbortst, az ldemokrcit, az hnsget, az atombombt, a hborkat, a terrorizmust, a tlnpesedst, az ltalnos erklcsi nihilt, az istentelensget, stb. – szemlljk, akkor bizony ers ktsgeink tmadnak a bejrt t helyessgt s a jvnk biztonsgt, remnytelisgt illeten.
S ezek utn a legfbb dilemma: a leghresebb tudsaink, mvszeink, politikusaink, gondolkodink vajh azrt lettek-e szabadkmvesek, mert tnyleg minden mai civilizcis rtket nekik ksznhetnk, vagy ppen megfordtva, a Testvrisg emelte fel s juttatta ket olyan pozciba, hogy vgl „utcanv” is lehessen bellk? Vajon egy msfajta fejlds, - a manipullt helyett egy „termszetes, isteni kivlasztson”, isteni erklcsi renden alapul civilizci-pts nem vezetett volna-e egy a mainl sokkal gretesebb vilghoz, vilgkphez?
A vilgtrtnelem leg(el)ismertebb hres emberei kzl – termszetesen a teljessg ignye nlkl, s a magyarok kivtelvel, akikrl majd egy msik cikkben lesz sz – legalbbis a kvetkezk (voltak) szabadkmvesek, fknt a www.galilei.hu/hires/hires.html link adatai alapjn, amely a Magyar Szimbolikus Nagypholy hivatalos linkje:
Edwin Aldrin (rhajs), Salvador Allende, Ren d’Anjou Louis Armstrong, Neil Armstrong (rhajs), Musztafa Kemal, Stephen Austin, Mihail Bakunyin, Isaac Asimov, Honor Balzac, Count Basie, Pierre-Augustin Beaumarchais, Ludwig von Beethoven, Graham Bell, Eduard Benes, Ingmar Bergman, Hector Berlioz, William Blake, Lon Blum, Simon Bolivar, Sandro Botticelli, Robert Boyle, Johannes Brahms, Alfred Brehm, Buffalo Bill, Robert Burns, Richard Burton, George Bush, George W. Bush, Lord Byron, Michael Caine, Casanova, Luigi Cherubini, Walter Chrysler, Winston Churchill, Andr Citroen, Bill Clinton, Samuel Colt, Jean Cocteau, Gordon Cooper (rhajs), Jean_Jacques Cousteau, Oliver Cromwell, Tom Cruise, Jean-Baptiste d’Alembert, Georges-Jacques Danton, Charles Darwin, Jacques-Louis David, Claude Debussy, Camille Desmoulins, Denis Diderot, Walt Disney, Arthur Conan Doyle, Alexandre Dumas, Henri Dunant, Thomas Edison, Albert Einstein, Duke Ellington, Michael Faraday, Enrico Fermi, Johann Gottlieb Fichte, John Fitch, Alexander Fleming, Gerald Ford, Henry Ford, Josephy Fouch, Anatol France, Benjamin Franklin, II. Frigyes, III. Frigyes, Orleansi Flp, Clark Gable, Leon Gambetta, Mahatma Gandhi, Giuseppe Garibaldi, Richard Gere, George Gershwin, King Gilette, Johann Wolfgang von Geothe, Carlo Goldoni, John Glenn (rhajs), Joseph Ignace Guillotin, Georg Friedrich Haendel, Joseph Haydn, Heinrich Heine, Claude Adrien Helvetius, Charles Hilton, John Edgar Hoover, Victor Hugo, Huszein jordn kirly, Jim Irwin (rhajs), Jesse Jackson, Mick Jagger, Lyndon B. Johnson, Melvin Jones (Lions), II. Jzsef, X. Kroly, Buster Keaton, Kerenszkij, Rudyard Kipling, Tadeusz Kosciuszko, Marie-Joseph de Lafayette, XVI. Lajos, XVIII. Lajos, Pierre-Simon de Laplace, La Rochefoucauld, Marie-Ferdinand Lesseps, Ephraim Lessing, Abraham Lincoln, Charles Lindbergh, Sir Thomas Lipton, Harold Lloyd, Lotharingiai Ferenc, Douglas MacArthur, Jean-Paul Marat, Mark Twain, George Marshall, Louis B. Mayer, Giuseppe Mazzini, Mendelsohn-Bartholdy, Dmitrij Mengyelejev, Glenn Miller, Honor Mirabeau, Moses Montefiori, Charles Montesquieu, Leopold Mozart, Wolfgang Amadeus Mozart, Sir Isaac Newton, Dzsavaharlal Nehru, Horatio Nelson, Niccolo Paganini, Charles Nodier, Louis Pasteur, George Payne, Robert Peary, Max Planck, Giacomo Puccini, George Pullmann, Alekszandr Puskin, Salvatore Quasimodo, Ronald Reagan, Keith Richards, Sir Cecil Rhodes, Maximilien de Robespierre, Franklin D. Roosevelt, Theodore Roosevelt, Mayer Rothschild, Nathan Rothschild, Heinrich Schliemann, Franz Schubert, Albert Schweitzer, Sir Walter Scott, Peter Sellers, Frank Sinatra, Percy Bysshe Shelley, Stendhal, Jonathan Swift, Anvar Szadat, Alexandr Szuvorov, Rabindranath Tagore, Talleyrand-Prigord, Lev Tolsztoj, Harry Truman, Giuseppe Verdi, I. Vilmos, Leonardo da Vinci, Marie-Francois Voltaire, Lewis Wallace, Jack Warner, George Washington, John Wayne, Arthur Wellington, H. G. Wells, Oscar Wilde, mile Zola.
A nvsorbl lthatjuk: nem egyszer utcanvsorrl van sz.
Weishaupt, Pike, Marx, Engels, Lenin, Trockij s a tbbiek „csak azrt” hinyoznak a nvsorbl, mert k illumintusok voltak, akik mr nem „klasszikus rtelemben” vett szabadkmvesek - praktikusan csak a vilguralomra trnek, kevesebb okkult ritulval.
Akik a fenti nvsor gerinct alkotjk, azok tevkenysge (tudomnya, mvszete, gondolkodsa, vilgnzete, politikai llsfoglalsa s a trsadalmi letben kifejtett minden egyb aktivitsa is) „felfzhet” a renaissance, felvilgosods, ateizmus, forradalom, anarchizmus, liberalizmus, kommunizmus, szabadkmvessg s vilguralom „szellemi evolcis lncra”, mely azonban csak az emberisg formlis egyeslst - rtsd: Vilgllam – ttelezi cljul; valjban igavon konzum-barmokk silnytja az embereket, ket ver a lelkek kz, teht a civilizci s a kultra gyorsul sztesst idzi el, mivel megfeledkezik Istenrl, aki nlkl nem lehetsges let, nincs civilizci, nincs kultra, nincs feltmads s lehetetlen az rklt.
Ide vezetett ht tbb millird v szerves fejldse?
A Teremt nlkli egysges Vilgllamhoz?
Nem erre az Isten nlkli sszeeskvsre van szksge az emberisgnek, hanem olyan egyttmkdsre, mely vgs kifejletben az egyes ember boldogulst, dvzlst, kollektv rtelemben pedig az Aranykor, Jzus Krisztus fldi kirlysgnak mielbbi eljvetelt segti el.
Vc, 2006. februr 16.
Czike Lszl
|