A meghamisított történelem
2006.02.16. 22:16
Czike László
A meghamisított történelem
A hagyományosan, évezredek-évszázadok óta „megfigyelt”, leírt és oktatott történelem – az emberi civilizáció geneziséről, hajnaláról, s az emberi társadalom önfejlődéséről, az ember saját magáról és folyamatos bolygó-átalakító tevékenységéről alkotott (önarc)képe, hivatalos elbeszélése - hamis.
Hamis egészében, és hamis legapróbb részleteiben is.
Hosszú éveken át nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy a mai – már csak egyes elemeiben marxista - történelem-tanítás vajon miért szorítkozik kizárólag csak a látszólagos „tények” (civilizációk egymásutánja, technikai és kulturális emlékek, események és személyek, csaták, békék, évszámok, stb.) bemutatására. Hiszen általánosan ismert meghatározás, hogy egy „ismerethalmaz” csak akkor tesz eleget a tudományosság követelményeinek, vizsgálódása, alkalmazott rendszere és módszere csakis akkor tekinthető tudománynak, ha progresszív használhatósággal is bír, ami azt jelenti, hogy felfedezéseinek eredményeiből, az általa feltárt összefüggésekből – legalábbis az adott szakterületre vonatkoztatva, de más tudományágak aktuális szintű, verifikált ismereteivel összhangban – kikövetkeztethető, kirajzolódik a jövő.
A tudományosság fenti kritériumának – noha a mai napig érezteti befolyását szinte minden tudományágban - nem felelhetett meg a marxista történetírás sem. Az osztályharc-elmélet prekoncepciójával élve – és mint „általános rendezőelvet”, a valós történelem tényeire visszamenőleg ráerőszakolva -, a legkevésbé sem az objektív valóság, induktív megközelítéssel is igazolt-igazolható összefüggéseiből alkotott kvázi tudományos, konzisztens rendszert, elméletet. Ügyesen tudományos rendszernek álcázott, ámde kizárólagosan (világ)hatalmi megfontolásoktól vezérelt, szubjektív dedukcióval megalkotott fantazmagóriáját erőltette, erőszakolta rá a történelmi múltra, s a politikai jelenre, hogy a kizárólagos világuralomra törekvő kommunista hatalom által megvalósítani vágyott globális jövőt paranoid-skizofrén kényszerképzeteiből vezethesse le, s mint „egyedül tudományos világnézetnek” rendelje alá.
Nos, mára a világkommunizmus elmélete és gyakorlata – látszólag – egyaránt kimúlt. Ám azért mégse nagyon bízzuk el magunkat! Hétköznapi életünk minden pillanatát ma is áthatja az egykori történelmi materializmus, amit mindjárt be is bizonyítok. Jellemző, hogy a mai, posztkommunista társadalmi tudat a közelmúlt érthetetlen és értelmezhetetlen, látszólag oly „értelmetlen” történelmi eseményeinek (értsd: a renaissance, Galilei, Giordano Bruno, á la Leonardo da Vinci és Michelangelo; az angol parlamenti demokrácia, á la Oliver Cromwell; a francia felvilágosodás, á la Voltaire, Rousseau, Diderot és a többi enciklopédisták; az amerikai függetlenségi háború, á la LaFayette és George Washington; a francia forradalom, á la Robespierre, Danton és Marat; Bonaparte Napóleon tündöklése és bukása, á la Rothschild és Wellington (Szent Ilona és Waterloo); a ’48-as forradalmak, á la Mazzini és Garibaldi; a Kommunista Kiáltvány, á la Karl Marx; a párizsi kommün; az első világháború, és vele a Monarchia szétesése, majd Trianon; a szovjet-orosz bolsevik diktatúra, á la Lenin, Trockij és Sztálin; a német reváns, a második világháború és a zsidó holocaust, á la Hitler, Sztálin, Roosevelt és Churchill; a fél világot már elnyelt kommunizmus hirtelen és békés összeomlása; aztán váratlanul 2001. szeptember 11.) hatására teljesen összezavarodott: immár semmilyen tudományos történelem-szemléletre nem törekszik, beéri az egyre váratlanabb „spontán események” passzív rezisztens regisztrálásával. Ez innen kezdve már a liberalizmus, konkrétebben a liberális anarchizmus közvetlen világromboló hatása. A tudomány marxista kalandja kudarcának beforratlan sebei még erősen sajognak; az átlagember „történelemoktatás” címén már beéri a puszta évszámok bebifláz(tat)ásával is. A konfliktusok elkerülése céljából – á la „political correct” -: összefüggések márpedig nincsenek!
A történelmi események mögött láncszerűen egymásra épülő, ok-okozati kapcsolatokat, komplex „folyamatokat”, pláne összefüggések szövétnekét sejteni „összeesküvés-elmélet”; a paranoid-skizofrén emberiség – ki tudja, miért? – ragaszkodik ahhoz, hogy a történelem csak az atomizált emberi szereplők spontán cselekvéseinek véletlenszerű halmaza. A letűnt – ámde azóta sem helyettesített! – marxizmus (az ún. „történelmi materializmus”) egyik sarkalatos tétele volt, miszerint a történelmi folyamatokat nem a vezetők s a kiemelkedő történelmi személyiségek generálják, vezénylik, vezérlik vagy legalábbis stimulálják, manipulálják – nem, ők csak kvázi végrehajtják, amit „a történelmi szükségszerűség”, a tömegek akarata személyes kötelezettségként reájuk rótt. Vagyis a történelmet a tömegek alakítják, illetve a véletlenek sorozatán keresztül az ún. „történelmi szükségszerűség”. - „A szabadság a felismert szükségszerűség.” – hirdette Hegel nyomán Friedrich Engels. Az elavult társadalmi rendszer leváltását a technikai fejlődés, a termelőeszközök spontán, robbanásszerű tökéletesedése (vö.: ipari forradalom) készíti elő, amennyiben haladóbb termelési és elosztási viszonyok, egy korszerűbb termelési mód kialakulását, kifejlődését és hatalomátvételét teszi szükségszerűvé, mi több, kényszeríti ki, ún. „társadalmi forradalom” útján. A forradalmak mindig spontán robbannak ki; akkor, amikor az elnyomott társadalmi rétegek már nem tudnak, és nem akarnak a régi módon élni, az uralkodó osztályok pedig már nem képesek a régi módon uralkodni és kormányozni. A felnövekvő új osztály – mint pl. a kapitalizmust kikényszerítő polgárság – áll a változások élére, hogy mintegy tudattalan sorsszerűségként termelje ki önmagából mindazokat a vezető személyiségeket, akik majd a forradalmat szervezni és vezetni hivatottak. Mint pl. Vlagyimir Iljics Lenint, aki a kommunista forradalmat szervezte és vezette az elmaradott, cári Oroszországban, mint ugyebár a munkásosztály élharcosa…
Nos, ezzel a marxista történelemszemlélettel a mai tudomány sem vitatkozik. Igaz, nem is kérkedik marxista történelmi materialista szellemiségével, - ámde mégis, minden ízében marxista. Elmélete ugyan nincsen, csak a liberális anarchizmus, amely hosszútávon mindenfajta rend, a nemzetállamok, a vallás, sőt, a szociáldemokrácia „esküdt” ellensége -, de mindennapos gyakorlatában ugyanaz a „lényeg”: a „demokrácia” alaptételében, a „többség dönt” elvében ugyanaz a sunyi marxista, sőt kifejezett bolsevik felfogás érvényesül, miszerint 51 %-os „többséggel” le lehet tagadni a csillagokat az égről, a hazugságot, a lopást, az istentagadást és a bűnt (profit, hatalmi mámor, manipulált kiválasztás, oktatás, kultúra, elosztás, fogyasztás, politika, „szabad választások”, stb.) a társadalom fő szervező erejévé lehet tenni, tartósan meg lehet hamisítani az állami költségvetést és működésképtelenné lehet bénítani a nemzetállamot, sőt, bármilyen ürüggyel hódító háborút lehet indítani tetszőleges, éppen nem tetsző országok ellen.
Engels - akinek nevéhez fűződik az a fantasztikus (vö.: „sci-fi”) felfedezés is, miszerint „az embert a munka tette emberré” – tehát előszeretettel tett kvázi „végső kinyilatkoztatásokat” a különböző természettudományok terén. Az élet keletkezésének, lényegének tömör meghatározása sem jelentett különösebb problémát a számára. „Az élet a fehérjetestek létezési módja.” – mondotta, igen nagy bölcsességről téve tanúbizonyságot. Erre az áltudományos sületlenségre épült azután a „szintén zenész” Charles Darwin ún. „természetes kiválasztódási” elmélete, amely ugyebár elméletileg akár a mai globális irányító pénzügyi és szakrális világ-elit „természetes kiválasztódását” is megalapozhatta. Mindezt úgy kell érteni, hogy a marxisták szerint – és ugyanez a világnézete a mai világszervező és világuralkodó liberális elitnek is – az élet, a szerves fejlődés, a differenciált növény-és állatvilág, az ember, az egyéni tudat (a személyiség!) és az emberi civilizáció kifejlődése, mai technikai-tudati szintje kizárólagosan a természetes kiválasztódás, a szelekció (vö.: verseny!) eredménye. A szelekciós elmélet nyilvánvalóan hamis, tarthatatlan, hisz’ a feltételezett ős-koacervátum cseppekből nem fejlődhetett ki a ma élő fajok mérhetetlenül differenciált sokasága, - még akkor sem, ha történetesen milliárd évek álltak „az evolúciós folyamat” rendelkezésére. Ilyen mértékű minőségi változás, differenciálódás és „specializálódás” egyszerűen nem spontán, tudattalan szelekció, hanem tudatos tervezés és teremtés tárgya, kérdése.
Mathias Bröckers, német író - „Összeesküvések, összeesküvés-elméletek és szeptember 11. titkai” című könyvében igen szellemesen bizonyítja, hogy a földi élet több milliárd éves evolúciójára alapvetően egyáltalán nem a spontán szelekció, de sokkal inkább a konspiráció, az együttműködés a jellemző, hiszen az élet kezdetleges formái éppen csak úgy, és azért maradhattak fenn, mert alapegységei (nevezzük ezeket protosejteknek, majd sejteknek) együttműködtek az ellenséges környezettel, illetve a konkurens szerveződésekkel szemben, hogy soksejtűekké fejlődhessenek. Az élet titka tehát elsősorban az életben maradás technológiájának, az anyagcsere sikerességének, az önvédelemnek az exkluzivitásában keresendő. Így – némileg „Engels-parafrázisként” is – elmondhatjuk, hogy: az összeesküvés (értsd: az ős-sejtek konspirációja) az élet lényege, a fehérjetestek létezési módja.
De vajon „csak” a fehérje-testeké, a sejteké?
Inkább úgy tűnik, hogy az összeesküvés mindenfajta élet lényege.
A szabadkőművesek önmagukról, a Szabadkőművességről, azt állítják, hogy egyetlen-egyet kivéve, igazából nincsenek is titkaik: egyedül az a titok, hogy ki szabadkőműves. Ez pedig magyarul azt jelenti, hogy nyoma sincsen titkolni, rejtegetni való aktivitásnak vagy tevékenységnek – „csak” az a titok, hogy az egyáltalán nem titkos cselekményeket kik végzik-követik el. De hogyha nem lehet megtudni senkiről, hogy szabadkőműves-e, akkor az egész mozgalomról nem lehet tudni semmit. Ember még nem látta senkinek a belépési nyilatkozatát vagy személyesen aláírt szupertitkos esküjét, vagy pláne a tagi nyilvántartó kartonját. Ez különösen áll a jelen idejű személyi adatok titkosságára – magyarán: „a legjobb esetben” is csak utólag, évtizedekkel később tudhatjuk meg valakiről a titkot, amint államtitok az (is), hogy valaki katonai hírszerző. Utóbbi a nemzetállam titka, előbbi a Világállamé. Ilyenformán a tájékoztatás és a közvélemény mindig csak az aktuális események után kulloghat - nincsen a jövőt meghatározó, befolyásoló szerepe. Mindenki „obligón kívülre” kerül, aki nem a Rend tagja.
A rendtagok pedig titokban építik a jövőt.
Kik tagok a befolyásos közéleti személyiségek közül?
Diktált körülmények között: senki és mindenki. Senkiről sem állíthatunk biztosat – mégis mindenki „gyanús”, aki jelentős befolyással bír, s hozzá még 8-10 funkció, hatáskör egyszemélyes gyakorlója. Mit gondoljunk minderről, ha múlt, jelen és jövő időfolyamában kizárólag csak a MÚLT tényei „ismerhetők” meg, s a MÚLT is csak a jövőépítők által kozmetikázott, átírt változatban; a jelen és a jövő adatai pedig szigorúan titkosak? Félhomályban tapogatódzunk, hogyha mégis meg akarjuk ismerni az aktuális tényeket, s a ferdítetlen igazságot. Egyetlen fogódzónk van ebben az árnyékvilágban, ami egyben gondolkodási útmutató. Jézus Krisztus tanítása: „Gyümölcséről ismeritek fel a fát.”
Ám felmerül az örök dilemma: akiket mi az emberiség civilizációja fejlődése nagy fiainak tartunk és az utcáinkat is róluk neveztük el, azok életművükkel valóban a testi-lelki kiteljesedés felé vitték, vezették az emberiséget? Mert ha ezt a „mai végeredményt” – az ökoszisztéma elpusztítását, a Föld, az anyaföld termékenységének, levegőjének, tengereinek, vizeinek, élőhelyeinek tönkretételét, az éghajlat, az időjárás felborítását, az áldemokráciát, az éhínséget, az atombombát, a háborúkat, a terrorizmust, a túlnépesedést, az általános erkölcsi nihilt, az istentelenséget, stb. – szemléljük, akkor bizony erős kétségeink támadnak a bejárt út helyességét és a jövőnk biztonságát, reményteliségét illetően.
S ezek után a legfőbb dilemma: a leghíresebb tudósaink, művészeink, politikusaink, gondolkodóink vajh azért lettek-e szabadkőművesek, mert tényleg minden mai civilizációs értéket nekik köszönhetünk, vagy éppen megfordítva, a Testvériség emelte fel és juttatta őket olyan pozícióba, hogy végül „utcanév” is lehessen belőlük? Vajon egy másfajta fejlődés, - a manipulált helyett egy „természetes, isteni kiválasztáson”, isteni erkölcsi renden alapuló civilizáció-építés nem vezetett volna-e egy a mainál sokkal ígéretesebb világhoz, világképhez?
A világtörténelem leg(el)ismertebb híres emberei közül – természetesen a teljesség igénye nélkül, s a magyarok kivételével, akikről majd egy másik cikkben lesz szó – legalábbis a következők (voltak) szabadkőművesek, főként a www.galilei.hu/hires/hires.html link adatai alapján, amely a Magyar Szimbolikus Nagypáholy hivatalos linkje:
Edwin Aldrin (űrhajós), Salvador Allende, René d’Anjou Louis Armstrong, Neil Armstrong (űrhajós), Musztafa Kemal, Stephen Austin, Mihail Bakunyin, Isaac Asimov, Honoré Balzac, Count Basie, Pierre-Augustin Beaumarchais, Ludwig von Beethoven, Graham Bell, Eduard Benes, Ingmar Bergman, Hector Berlioz, William Blake, Léon Blum, Simon Bolivar, Sandro Botticelli, Robert Boyle, Johannes Brahms, Alfred Brehm, Buffalo Bill, Robert Burns, Richard Burton, George Bush, George W. Bush, Lord Byron, Michael Caine, Casanova, Luigi Cherubini, Walter Chrysler, Winston Churchill, André Citroen, Bill Clinton, Samuel Colt, Jean Cocteau, Gordon Cooper (űrhajós), Jean_Jacques Cousteau, Oliver Cromwell, Tom Cruise, Jean-Baptiste d’Alembert, Georges-Jacques Danton, Charles Darwin, Jacques-Louis David, Claude Debussy, Camille Desmoulins, Denis Diderot, Walt Disney, Arthur Conan Doyle, Alexandre Dumas, Henri Dunant, Thomas Edison, Albert Einstein, Duke Ellington, Michael Faraday, Enrico Fermi, Johann Gottlieb Fichte, John Fitch, Alexander Fleming, Gerald Ford, Henry Ford, Josephy Fouché, Anatol France, Benjamin Franklin, II. Frigyes, III. Frigyes, Orleansi Fülöp, Clark Gable, Leon Gambetta, Mahatma Gandhi, Giuseppe Garibaldi, Richard Gere, George Gershwin, King Gilette, Johann Wolfgang von Geothe, Carlo Goldoni, John Glenn (űrhajós), Joseph Ignace Guillotin, Georg Friedrich Haendel, Joseph Haydn, Heinrich Heine, Claude Adrien Helvetius, Charles Hilton, John Edgar Hoover, Victor Hugo, Huszein jordán király, Jim Irwin (űrhajós), Jesse Jackson, Mick Jagger, Lyndon B. Johnson, Melvin Jones (Lions), II. József, X. Károly, Buster Keaton, Kerenszkij, Rudyard Kipling, Tadeusz Kosciuszko, Marie-Joseph de Lafayette, XVI. Lajos, XVIII. Lajos, Pierre-Simon de Laplace, La Rochefoucauld, Marie-Ferdinand Lesseps, Ephraim Lessing, Abraham Lincoln, Charles Lindbergh, Sir Thomas Lipton, Harold Lloyd, Lotharingiai Ferenc, Douglas MacArthur, Jean-Paul Marat, Mark Twain, George Marshall, Louis B. Mayer, Giuseppe Mazzini, Mendelsohn-Bartholdy, Dmitrij Mengyelejev, Glenn Miller, Honoré Mirabeau, Moses Montefiori, Charles Montesquieu, Leopold Mozart, Wolfgang Amadeus Mozart, Sir Isaac Newton, Dzsavaharlal Nehru, Horatio Nelson, Niccolo Paganini, Charles Nodier, Louis Pasteur, George Payne, Robert Peary, Max Planck, Giacomo Puccini, George Pullmann, Alekszandr Puskin, Salvatore Quasimodo, Ronald Reagan, Keith Richards, Sir Cecil Rhodes, Maximilien de Robespierre, Franklin D. Roosevelt, Theodore Roosevelt, Mayer Rothschild, Nathan Rothschild, Heinrich Schliemann, Franz Schubert, Albert Schweitzer, Sir Walter Scott, Peter Sellers, Frank Sinatra, Percy Bysshe Shelley, Stendhal, Jonathan Swift, Anvar Szadat, Alexandr Szuvorov, Rabindranath Tagore, Talleyrand-Périgord, Lev Tolsztoj, Harry Truman, Giuseppe Verdi, I. Vilmos, Leonardo da Vinci, Marie-Francois Voltaire, Lewis Wallace, Jack Warner, George Washington, John Wayne, Arthur Wellington, H. G. Wells, Oscar Wilde, Émile Zola.
A névsorból láthatjuk: nem egyszerű utcanévsorról van szó.
Weishaupt, Pike, Marx, Engels, Lenin, Trockij és a többiek „csak azért” hiányoznak a névsorból, mert ők illuminátusok voltak, akik már nem „klasszikus értelemben” vett szabadkőművesek - praktikusan csak a világuralomra törnek, kevesebb okkult rituáléval.
Akik a fenti névsor gerincét alkotják, azok tevékenysége (tudománya, művészete, gondolkodása, világnézete, politikai állásfoglalása és a társadalmi életben kifejtett minden egyéb aktivitása is) „felfűzhető” a renaissance, felvilágosodás, ateizmus, forradalom, anarchizmus, liberalizmus, kommunizmus, szabadkőművesség és világuralom „szellemi evolúciós láncra”, mely azonban csak az emberiség formális egyesülését - értsd: Világállam – tételezi céljául; valójában igavonó konzum-barmokká silányítja az embereket, éket ver a lelkek közé, tehát a civilizáció és a kultúra gyorsuló szétesését idézi elő, mivel megfeledkezik Istenről, aki nélkül nem lehetséges élet, nincs civilizáció, nincs kultúra, nincs feltámadás és lehetetlen az öröklét.
Ide vezetett hát több milliárd év szerves fejlődése?
A Teremtő nélküli egységes Világállamhoz?
Nem erre az Isten nélküli összeesküvésre van szüksége az emberiségnek, hanem olyan együttműködésre, mely végső kifejletében az egyes ember boldogulását, üdvözülését, kollektív értelemben pedig az Aranykor, Jézus Krisztus földi királyságának mielőbbi eljövetelét segíti elő.
Vác, 2006. február 16.
Czike László
|