Történelem : A szabadkőművesség és a francia forradalom |
A szabadkőművesség és a francia forradalom
2006.02.18. 16:02
Czike László
A szabadkőművesség és a francia forradalom
A szabadkőműves jelmondat – „Ordo ab Chao”, azaz Káoszból Rend – sokak szerint a kőművesség azon törekvésére utal, hogy megteremtse a tudás rendjét (a „tudásalapú társadalmat”), azaz létrehozza az Új Világrendet (értsd: az egységes világállamot). Epperson magyarázata szerint azonban a jelmondat valójában azt jelenti, hogy „Isten ’káoszát’ Lucifer ’rendje’ fogja felváltani”. Texe Marrs sokkal világibb alapokra helyezi magyarázatát, szerinte az „Ordo ab Chao” jelmondat az „Illuminátusok Titkos Tana”, mely a Hegel-féle „a krízis esélyhez juttat” elvén alapszik. Marrs állítja: „káosz megteremtésén munkálkodnak, hogy kihasználhassák a zűrzavar miatt feldühödött és frusztrált emberek kétségbeesett vágyakozását a rend után.”
Az amerikai forradalom: „a főpróba”
Ahogy Amerika nőtt, úgy terjeszkedett az angol szabadkőművesség is. 1717. június 24-ikén Londonban szabadkőműves központ létesült: négy páholy egyesült az Angliai Nagypáholyban (Grand Lodge of England), melyet a Világ Nagy Anyapáholyának (Mother Grand Lodge of the World) is elneveztek. „A londoni Anyapáholy bátorításával az amerikai gyarmatok szabadkőműves páholyai megkezdték a brit uralom elleni összeesküvést és a lázítást” – írta Icke. Számos hiteles forrás szerint George Washington, Thomas Jefferson, Alexander Hamilton, James Madison, Ethan Allen, Henry Knox, Patrick Henry, John Hancock, Paul Revere és John Marshall is mind az amerikai kőművesek közé tartoztak. George Washington 20 évesen lett szabadkőműves. Benjamin Franklin 1734-ben a Philadelphiai Páholy nagymestere lett. LaVon P. Linn ezredes, szabadkőműves író feljegyzései szerint a Kontinentális Hadsereg kb. tizennégyezer tisztje közül 2018 volt szabadkőműves, összesen 218 páholy tagjaként.
A. Ralph Epperson arra a következtetésre jutott, hogy kőművesek irányították az amerikai forradalmat, William Bramley pedig megjegyezte: „Nyilvánvalóan valami mélyebb tényező hajtotta a forradalom ügyét: a lázadók célja egy teljesen új társadalmi rend létrehozása volt. Az amerikai forradalom és függetlenségi háború híres szereplőinek listája szinte megegyezik az amerikai gyarmatok szabadkőművességének listájával.” A legtöbb hazafi egyáltalán nem vette észre ezt a mögöttes manipulációt. „Kevés ember (vagy talán senki sem) tudott a ’tervről’, amibe csak a szabadkőművesség vezetői voltak beavatva” – jegyezte meg Still. A legtöbbjük azt hitte: egyszerűen a függetlenség ügyéért harcol egy zsarnokkal szemben. Számukra (akárcsak a mai tagság nagy része számára) a kőművesség csupán olyan testvériségként jelent meg, amely a társasági életben való helytállást segítette, és közösséget teremtett a tagok számára.”
A szabadkőműveseknek az amerikai forradalomban játszott szerepére további bizonyítékot találunk, ha megvizsgáljuk az egydolláros bankjegyet – George Washingtonnal az előoldalán és kőműves jelképekkel a hátoldalán. Láthatunk egy piramist, s annak hiányzó sisakköve helyén a „Mindent Látó Szemet”: mindkettő jelentőségteljes és régi keletű kőműves szimbólum. Van rajta két latin mondat is: „Annuit Coeptis” (Segítette indulásunkat) és „Novus Ordo Seclorum" (Új Világi Rend).
Charles Thompson, az Egyesült Államok címerének tervezője szabadkőműves volt, emellett tagja a Benjamin Franklin-féle Amerikai Filozófiai Társaságnak. Gardner szerint: „A címer jegyei közvetlen kapcsolatban állnak az alkimista hagyományokkal, és az ősi egyiptomi gyógyászat jelképrendszeréből származnak. A sas, az olajág, a nyilak és az ötágú csillagok mind egy-egy ellentétpár – jó és rossz, férfi és nő, béke és háború, sötétség és világosság – okkult szimbólumai. Hátlapján (amint az egydolláros bankjegyen) a katolikus egyház által eltaszított, illegalitásba kényszerített, elvesztett Régi Bölcsességet szimbolizáló csonka piramis található. Ám efölött ott vannak az örök remény sugarai, amelyek a francia forradalom alatt széles körben használt szimbólumot, a ’mindent látó szemet’ fonják körbe”. Mindezen tények alapján George Washington 1782-es kijelentésében joggal ismerhette el az illuminizált szabadkőművesek befolyását a korai Egyesült Államokban. A Függetlenségi Nyilatkozat 56 aláírója közül csupán egy nem volt szabadkőműves; - meg az, aki a Nyilatkozatot megfogalmazta…
Az összeesküvésekkel foglalkozó számos író úgy látja, hogy a világ eseményeit régóta egy bizonyos titkos társaság, mégpedig az Illuminátusok irányítják a színfalak mögül. E csoport elég hatalommal és elhivatottsággal rendelkezett ahhoz, hogy még a szabadkőművesek közé is beszivárogjon, és átvegye vezetésüket.
Az Illuminátusok eredete és céljai
Bár az Illuminátusok nézeteit egészen a legelső, állítólag ezoterikus tudással rendelkező szektákig vezethetjük vissza, a Rend először 1776-ban került a nyilvánosság elé. Május elsején – e napot hosszú idő óta megünneplik a kommunisták, akik az Illuminátus doktrínára alapozták a filozófiájukat – Adam Weishaupt megalakította a bajor Illuminátusok csoportját. Weishaupt a bajorországi Ingolstadti Egyetem egyházjogi professzora volt, aki előbb áttért a katolikus vallásra, mi több, jezsuita szerzetes lett; - majd már a finanszírozói kívánságára, kilépett a Katolikus Egyházból, hogy megszervezze az Illuminátusokat, melyet azután már a nemzetközi bankárok finanszíroztak. Még 1770-ben az újonnan megalakult Rothschild-ház felbérelte őt, hogy vizsgálja felül és modernizálja a cionizmus elavult jegyzőkönyveit, amelyet kezdettől fogva „a Sátán Zsinagógájá”-nak szántak. Amint Jézus Krisztus megnevezte őket: „azok, akik zsidóknak vallják magukat, de nem azok, hanem a Sátán Zsinagógája”. Lásd: Jelenések Könyve (angolból: az Apokalipszis Kinyilatkoztatása) 2:9. Weishaupt ‘a feladatát’ tehát 1776. május elsejére fejezte be. Mestertervében előírta az összes létező kormányzatok és egyházak elpusztítását.
Vajon miért választották a világ-összeesküvők az “Illuminátusok” elnevezést sátáni szervezetük számára? Weishaupt maga mondta, hogy ez a szó Lucifertől származik s a jelentése: “a fény őrzői”...
Weishaupt bizonyos történeti leírások szerint a maga termesztette marihuána hatása alatt „világosodott meg”. 1777-ben Münchenben csatlakozott a Kőműves Rend Segítő Teodor Páholyához, s ezzel összeolvasztotta saját illuminizmusát a szabadkőművességgel. Mirabeau (kinek nevét egy veszélyes kanyar is őrzi a montecarlói Forma 1-es autóverseny-pályán), francia forradalmi vezető és illuminátus írta emlékirataiban: „a müncheni Theodore de Bon Conseil páholy, hol néhány embernek helyén volt az esze és a szíve, úgy döntött, hogy ágába beolt egy másik titkos szövetséget, melynek az Illuminátusok Rendje nevet adták. A csoportot a Jézus Társasága – a jezsuiták – mintájára formálták, miközben azzal homlokegyenest ellenkező nézeteket vallottak”. Ekkor ötvöződtek tehát a szabadkőművesség antiklerikális nézetei a törvényesen fennálló kormányzati rendszerek elleni állásfoglalással. Mirabeau és az Illuminátusok ebben a szabadkőműves páholyban pontosan azt a programot dolgozták ki, ami 12 évvel később (1789) Franciaország alkotmányozó nemzetgyűlése elé került javaslat formájában.
Webster szerint „a Nemzetgyűlés összes forradalmára harmadik fokozatú beavatottja volt” az illuminizált kőművességnek, s köztük voltak a forradalmi vezetők, így az orleans-i herceg, Valance, Lafayette, Mirabeau, Garat, Rabaud, Marat, Robespierre, Danton és Desmoulins is. Honoré-Gabriel Riquetti, azaz Mirabeau grófja oly’ elveket tett magáévá, melyek megegyeztek Weishaupt, a bajor illuminizált kőművesség alapítójának eszméivel. Személyes írásaiban Mirabeau mindenféle rend, törvény és hatalom eltörlésére szólított fel, hogy „anarchiát teremtsünk a nép körében”. Kijelentette, hogy „népuralmat” és „alacsonyabb adókat” (mintha csak a mostani ígérgetőinket hallanánk, így a választások előtt! – Cz. L.) kell ígérni a népnek, ám valódi hatalmat sohasem szabad a kezébe adni, „mert a nép törvényhozóként nagyon veszélyes, minthogy csak a saját élvezeteinek megfelelő törvényeket hoz”. A papságot „a vallás kigúnyolásával” kívánta tönkretenni. Mirabeau a következő kijelentéssel zárta tirádáit: „Mit számít az eszköz, ha egyszer elérünk a célhoz?” Ugyanezt „a cél szentesíti az eszközt” filozófiát prédikálta mindenki: Weishaupttól, Leninen át, Hitlerig…
Mivel (Nagy)Britannia és Franciaország volt a két legerősebb világ-hatalom a XVIII. század végén, Adam Weishaupt úgy igazgatta az Illuminátusokat: szítsanak gyarmati háborúkat - beleértve az Amerikai Függetlenségi Háborút is -, hogy meggyengítsék a Brit Birodalmat. Felkészítették őket a „Nagy Francia Forradalom” megszervezésére is, hogy lerombolják a Francia Birodalmat. A tervek - minden óvó figyelmeztetés ellenére - menetrendszerűen megvalósultak…
Weishaupt a Francia Forradalom kezdetét 1789-re tűzte ki. Azonban 1784-ben, igazi vis majorként, egy a Bajor Kormányzat birtokába került bizonyíték igazolta az Illuminátusok létezését. Egy német író, akit Zwacknak hívtak, kiadott egy könyvet, amely teljes egészében tartalmazta az Illuminátusok történetét és Weishaupt terveit. Könyve egyik kópiáját elküldték a francia illuminátusoknak, akiket Robespierre irányított, akit Adam Weishaupt küldött a Francia Forradalom szítására, kirobbantására. A küldöncöt egy villámcsapás terítette le és ölte meg, amint épp úton volt Németországból Franciaországba. A rendőrség megtalálta a felforgató dokumentumokat a halottnál, és átadta azokat a megfelelő hatóságoknak.
Az összeesküvés gondos tanulmányozása után a Bajor Kormányzat utasította a rendőrséget, tartson razziát Weishaupt újonnan szervezett Grand Orient páholyai helyiségeiben, és a befolyásos összekötők otthonaiban. Ilyenformán az összes felfedett járulékos bizonyíték meggyőzte a hatóságokat, hogy a dokumentumok hiteles másolatok egy összeesküvésről, melyet az Illuminátusok tervezett háborúk és forradalmak szítására alapítottak. Így 1785-ben a Bajor Kormányzat törvényen kívül helyezte az Illuminátusokat, és bezáratta a Grand Orient páholyokat, majd 1786-ban nyilvánosságra hozták az összeesküvés minden részletét, a következő angol címmel: „Az Illuminátusok rendjének és szektájának eredeti iratai”. Az összeesküvésről szóló teljes iratanyag kópiáit elküldték Európa és az Egyház minden vezetőjének. Ám az Illuminátusok hatalma ekkorra már olyan nagy volt, hogy a figyelmeztetést az érintettek figyelmen kívül hagyták. Mindamellett az Illuminátusok „piszkossá” váltak, és földalatti mozgalommá alakultak.
Miután az Illuminátusokkal kapcsolatos figyelmeztetés eredménytelen maradt; ki is tört 1789-ben a Francia Forradalom, amint azt Weishaupt ‘menetrendszerűen’ eltervezte. Sorban figyelmeztették a fenyegető veszélyre, s riasztották a többi kormányzatokat, John Robison 1789-ben publikálta könyvét: „Bizonyíték valamennyi kormányzat és egyház elpusztítására szőtt összeesküvésről” címmel. De óvó figyelmeztetését szintén csak semmibe vették...
A francia forradalom
Az amerikai „főpróba” fergeteges sikere után jöhetett az „előadás”. A francia forradalom – mely 1787 és 1799 között teljesen szétdúlta Franciaországot – célja XVI. Lajos dekadens monarchiájának a megdöntése volt. Bár a közhiedelem szerint a forradalom az élelemhiány és a kormányzati képviselet hiánya miatti népfelkelésből indult, a korabeli feljegyzések világosan mutatják, hogy valójában a francia szabadkőművesség csoportjai és a német Illuminátusok szították. Webster, a titkos társaságokat kutató írónő ezt írta 1924-ben: „A kőművesek a hírhedt Orleans-i Fülöp – akinek az édesanyja bizonyos leírások szerint egy boszorkány volt (bátorság, kedves olvasóm, bátorság; lassanként talán „érthetővé” válik, miért is maradt ki a modernkori Európai Únió közös alkotmányából a keresztény gyökerekre való utalás!), s aki a forradalom tetőpontján történt visszavonulásáig a Grand Orient nagymestere is volt; Cz. L.) - vezetésével indították el a forradalmat”. Bramley pedig így írt: „a nagy francia forradalom lázadóinak egyik vezére a harmadik orleans-i herceg volt. Lafayette márki, akit George Washington avatott be a kőműves testvériségbe, szintén fontos szerepet játszott a francia forradalomban. A Jakobinus Klubot, mely a francia forradalmi mozgalom radikális magja volt, kiemelkedő szabadkőművesek alapították.”
Orleans-i Fülöp 1789-ben felvásárolta az összes gabonát, s egyrészét eladta külföldön, másik részét elrejtette, hogy ezzel éhínséget okozzon a köznép köreiben. A kortárs Galart de Montjoie szinte kizárólag az orleans-i hercegre hárította a felelősséget a forradalomért, és hozzátette: „őt is ugyanaz a láthatatlan kéz mozgatta, ami – úgy tűnik – forradalmunk valamennyi eseményét előidézte, hogy egy számunkra jelenleg láthatatlan cél felé vezessen bennünket.”
Webster mindehhez rengeteg kortárs írás tanulmányozása alapján hozzáfűzte: „Ha azt állítjuk, hogy a francia forradalmat a szabadkőműves páholyokban készítették elő – márpedig igen sok francia kőműves dicsekedett ezzel -, akkor úgy kell pontosítanunk, hogy a forradalmat az illuminizált szabadkőművesség idézte elő. Azt is hozzá kell tennünk, hogy a forradalom dicsőségét zengő kőművesek mind illuminizált kőművesek, azon hagyomány örökösei, amelyet a francia páholyokba ’a jakobinusok pátriárkájának’, Weishauptnak a tanítványai vezettek be 1787-ben."
A szabadkőműves és rózsakeresztes Giuseppe Balsamo - a zsidó Kabbala szakértője, aki Cagliostro néven XVI. Lajos udvari varázslójaként vált ismertté - leírta, hogyan épültek be az évek folyamán a német Illuminátusok a francia szabadkőműves páholyokba, és hozzátette: „1789 márciusára a Grand Orient által irányított 266 páholy mindegyike ’illuminizálódott’, méghozzá anélkül, hogy tagjaik tisztában lettek volna vele, mivel a szabadkőműveseknek általában nem mondták meg a szekta nevét, mely átadta nekik rejtélyes titkait. Csupán nagyon kevesen voltak ténylegesen beavatva ebbe a titokba”.
Az illuminizált káosz és a guillotineizált patakvér
Az 1789. júliusi Nagy Riadalomban a párizsi tömeg megrohamozta a király elsőszámú börtönét, a Bastille-t. Csak 7, nagyrészt elmeháborodott rabot szabadítottak ki, viszont fegyverre és puskaporra tettek szert, amire „nagy szükségük” volt. A hivatalos történetírás állításával ellentétben – mert azóta is, folyamatosan Illuminátusok írják nekünk a hamis történelmet! – Cz. L. – ez a támadás nem a leigázott tömeg spontán akciója volt. „Olyan sok szaktekintély megerősítette már a tényt, hogy 1789-ben a forradalom vezetői szándékosan csalogattak Párizsba dél-franciaországi banditákat, és fizetésért alkalmazták őket, hogy hosszabban idézni lehetetlen lenne. Más szóval, a felbérelt bűnözők csoportjainak bevetése megcáfolja az elméletet, hogy a forradalom a néptömegek elfojthatatlan felkelése volt.” – írta Webster. Közben a titkos társaságok lovasfutárai településről településre jártak és figyelmeztették a parasztokat, hogy nemzetellenes összeesküvők bújtak el a nemesek kastélyaiban és birtokain. Azt is mondták nekik, hogy a király parancsba adta: a parasztok támadják meg ezeket. A káosz és az erőszak gyorsan elterjedt, mindenki forradalomnak nevezte s üdvözölte. „A francia forradalomban történt meg először, hogy szisztematikusan kreáltak sérelmeket azért, hogy aztán kihasználhassák őket.” – kommentálta Still. Az efféle kihasználást a szabadkőművesek már rég, 1772-ben elkezdték, amikorra Franciaországban 104 páhollyal megvetette lábát a Grand Orient. A páholyok száma a forradalom idejére 2000-re nőtt, és a páholytagok közül 447-en vettek részt a 605 tagú rendi gyűlésen. Számos kutató szerint az Illuminátusok beszivárgása a szabadkőművesek közé a Grand Orient páholyokból indult el.
Az Alkotmányozó Nemzetgyűlés, megijedve az egyre jobban terjedő pusztítástól, 1789-ben gyorsan elfogadta az Emberi és Polgári Jogok Deklarációját, mely a szabadságot, az egyenlőséget, a (privatizált, lopott vagy rabolt, állami?! – Cz. L.) tulajdon elidegeníthetetlenségét, és az elnyomás ellen való lázadás jogát hirdette – amelyek pedig a szabadkőművesség alapvető régi elvei.
Amikor a király megtagadta a Nyilatkozat aláírását, a párizsi tömeg egy része Versailles-ba vonult, és Párizsba vitte XVI. Lajost, ahol a Nemzetgyűlés folyamatosan új törvényeket és irányelveket dolgozott ki. Ezek közül az egyik az volt, hogy vegyék állami tulajdonba a Római Katolikus Egyház vagyonát, és abból fizessék ki a felgyűlt államadósságot (jaj, csak nehogy aktuális felvilágosult kormányaink kapva kapjanak az ötleten! – Cz. L.). Ez a terv éket vert a köznép és a papság közé, mindkét oldalon fokozva az ellenséges indulatokat. Eközben a franciaországi helyzettől felbátorodva, más országokban is – Ausztria, Belgium, Itália, Svájc, Poroszország - kőműves alapokon nyugvó forradalmi csoportok alakultak. A feszültség a környező országok és Franciaország között 1792-ig egyre növekedett, amikor Franciaország hadat üzent Ausztriának és Poroszországnak. Franciaország, egyszerre találva szembe magát egy háborúval és egy forradalommal, a diktatórikus rémálomba süllyedt. Ez időszakban XVI. Lajost, Marie-Antoinette-et és még sok ezer, többségében arisztokrata személyt kivégeztek. De a guillotine-t, vagy a másfajta halált a forradalom vezetői sem kerülhették el, az iszonyatos vérfürdő végül velük is végzett…
„A Konvent, a klubok és a Forradalmi Törvényszék mögött ott volt a mindent irányító legtitkosabb szövetség, az az okkult és szörnyű hatalom, mely rabszolgájává tette a Konventet, és amely az Illuminátusok legmagasabb fokú beavatottjaiból tevődött össze.” – jegyezte meg Webster. A téma kimerítő tanulmányozása után Epperson is erre a megállapításra jutott: „a láthatatlan kéz, amely az egész francia forradalmat irányította, az Illuminátusok szervezete volt, mely annak ellenére, hogy még csak 13 éve létezett, elég erős volt ahhoz, hogy a világ egyik jelentős országában forradalmat idézzen elő”.
A háborúk, a felkelések és a puccsok addig folytatódtak Franciaországban, amíg egy fiatal tábornok, Bonaparte Napóleon 1799ben teljhatalomra tett szert. Saját rémuralmát – mely messze alulmúlta a monarchia korábbi állapotait – ugyan még évekig gyakorolta Európában, de kijelentette: „a forradalomnak vége”. Franciaország romokban hevert. Százezrek haltak meg az éhínség, a háború, az erőszak s a guillotine miatt. Gyakorlatilag összeomlott a monarchia és az elpusztíthatatlannak hitt Egyház hatalma.
Íme a Nagy Francia Forradalom a maga teljességében, mint az emberi elme felvilágosodásának, sőt, mi több, „megvilágosodásának” (lásd még: „maga termesztette marihuána” – Cz. L.) hajnala, amint a tinédzserek állami tankönyvei és a felnőttek képeskönyvei azt bemutatják, s mint ahogy a liberalizmus, az istentagadás és a „köztársaság” mai apostolai azt ma is folyamatosan újraálmodják.
Felhasznált irodalom – a szövegben említetteken túlmenően – Jim Marrs: Titkos uralom (KAPU – 2003.), valamint Myron Fagan: The Illuminati című könyve.
Vác, 2006. február 18.
Czike László
|