Mi a teendő?
2006.11.10. 17:04
Czike László
Ahogy lesz, úgy lesz, vagy inkább:
Mi a teendő?
Mondd, barátom, mi folyik itt?
Ami történik, az Magyarország globalizációja (újragyarmatosítása), kevert – hol langyos, hol forró; hol navrancsicsás-sárga, ámde leginkább vérvörös - módszerekkel, hol orbánus ráolvasással, hol gumikartáccsal, nomeg olasz és belga vízágyúkkal. Magyarország tudatos, internacionalista tönkretétele minimum 1982-től, a politikai rendszertől függetlenül, a Nemzetközi Valutaalapba és a Világbankba történt beléptetésünkkel kezdődött, az ország tervszerű és tudatos eladósításával, mely sötét és mélységesen aljas folyamat – svarc auf veisz - egy kettős útlevelű pénzelvtárs (vö.: pl. „Leumi”), és Medgyessy Péter (alias D-209) nevével fémjelezhető.
Magyarország alantas szándékú „röppályája” így ki volt találva és jelölve már 1982-ben, de lehet, hogy már a hetvenes évek közepén is, vö.: a kőmíves Római Klub ajánlásával, miszerint Magyarországon „elég” 6-8 millió lakó.
A rendszerváltásunk nem történt meg, csak az ország nyakára egy a korábbinál „plurálisabb”, összetettebb komprádor (világ-)elit ült; ugyanannak az atlanti-rózsadombi szövetségi kapitánynak, David Rockefellernek az „A” és „B” csapata, nomeg az MDF és az SZDSZ, mely kettős fedésű szervezetek olyan ragadós, kátrányszerű katyvasz, politikai rug-gyanta, amely a hamis érem két oldalát, a jobb és a bal oldalt (30 : 70) egymástól szét, illetve össze is tartja. Az egész disznóságot ezért „ügynök-rendszerváltásnak”, vagy „gengszterváltásnak” is nevezzük. (Érdemes elolvasni e tárgyban Dr. Bogár László professzor „árnyalt megfogalmazásait”, aki egyáltalán nem jobboldali szélsőséges, hanem a Világállam kialakulási, fejlődési folyamatait, a globalizáció hatásait évek óta elemző fideszes-technokrata tudós ember, akinek a korábbi politikai államtitkári kiruccanása, mai újabb írásai tükrében visszamenőleg csak hirtelen felindulásból elkövetett operatív akciónak tekinthető.)
Igen, Kedves Barátom!
Az általad említett politikai kontraszelekció ma mindennél erősebben működik. Senki nem kaphat semmilyen vezetői beosztást, aki nem áll, nem kötődik a két árgusul szembenálló oldal valamelyikéhez, és pláne nem, aki szemben áll, vagy szembe száll a globalizációval, illetve nem kritikátlan híve az EU-nak.
Miért nem lettünk 16 év alatt fejlett nyugati ország?
Mert pl. Szlovénia az lett. Az egy főre jutó GDP termelése némileg magasabb ugyan Magyarországénál, ámde az átlagos reál-jövedelmi szintje már kétszerese a miénknek. Mi lehet az oka ennek? Mi miért lettünk bedolgozó-bérmunkás, kamatrabszolga gyarmat?
Alapvető különbség, hogy a többi, velünk együtt belépő országnak nem, vagy alig volt államadóssága (Lengyelországot a ’70-es években egyszer már konszolidálták). Ami Magyarországot a gyarmati sorba döntötte, az a teljesíthetetlen és manipulált/fiktív adósságszolgálat, melynek egyrészt nincs is valós alapja, másrészt leszívja az ország minden teljesítményét. Emiatt alakult ki a ma már elviselhetetlen mértékű ikerdeficit, és minden „megszorítási” csomag. Magyarország (piaci-üzleti) nemzeti tőkeértéke 1990-ben 100-120 milliárd USD-t ért, az ország külső adóssága 22 milliárd USD volt. Tizenhat év elteltével a még nemzeti tulajdonban lévő működő tőke összértéke alig 10-20 milliárd USD, az is jobbára csődportfolió. A magyar nemzetgazdaság összesített (bruttó, össznemzeti) adóssága – ami után a kamatokat fizetjük - pedig meghaladta a 140-150 milliárd USD-t, az ún. „tőkeadósság” nélkül. Ha még azt a tőkeértéket is „adósságként” vesszük számba – hisz’ teljesen mindegy, hogy a magyar munkavállalók által megtermelt pénzt, vagy új értéket kamat, vagy profit formájában viszik ki külföldre tőlünk - , amely nálunk, de nem nekünk termeli a profitot, hanem a multiknak, akkor a teljes „tartozás” több mint 200 milliárd USD-re rúg.
Hogyan, mi vezetett idáig?
Az a reform-kommunista elit, amelyik uralta és uralja, mind a mai napig a pénzügyi törvényalkotást, az adóügyeinket, a Pénzügyminisztériumot, a teljes állami költségvetést, az MNB-t és a kereskedelmi bankokat, vagyis mind a fiskális, mind a monetáris pénzügyeket Magyarországon - amelynek egyik fő vezetője volt, és egyik vezetője ma is Medgyessy Péter elvtárs –, mivel képtelen váltani: az ország gazdaságpolitikai irányítását ma is, változatlanul csak (1) mind újabb külföldi hitelek felvételével és elherdálásával, (2) a fiskális túlköltekezésből eredő krónikus fizetési mérleghiány ellentételezését privatizációval, hitelfelvétellel, államkötvények kibocsátásával, a külföldi tőke mind újabb adó-és egyéb kedvezményekkel való becsalogatásával, (3) a felvett hitelek kamatainak kifizetését közvetlenül a lakosságra terhelve, folytonosan növekvő, egyre újabb adókkal és adójellegű befizetési kötelezettségek bevezetésével, (4) kizárólag a lakosságot és belföldi vállalkozásokat érintő restrikciós intézkedések foganatosításával képzeli el. Magyarán: olyan, képtelen nemzetgazdasági modellt állít fel, amelynek a folyamatosan növekvő működési és fejlesztési deficitjét egyedül a beáramló külföldi tőke finanszírozza, ám mivel az évente különböző jogcímeken (profit és kamat) kiáramló cash-flow (8-12 mrd USD) két-háromszorosan meghaladja a befektetésként beáramló tőke (4-6 mrd USD) összegét, a negatív finanszírozási különbözet teljes összegét arra a lakosságra terheli, amelyik egyébként a hitelfelvételekben abszolút „vétlen”, és a felvett hitelekből minden hazudozás ellenére egy árva fillért soha nem lát(ott)! Ez a modell joggal nevezhető „prekoncepciós-restrikciós” gazdaságirányítási modellnek, mert arra a tarthatatlan előfeltételezésre épül – ami a kádári (pénzügyi és politikai) diktatúra idejéből maradt ránk, mint „haladó hagyomány” -, hogy a magyar nemzetgazdaság úgyis képtelen önmagát eltartani, tehát egész működését a külföldi hitelek finanszírozására és ezért „cserébe” a külföldi tőke szolgálatára kell örök időkre berendezni. Erre a hamis célrendszerre egész ideológiát építettek fel: „az exportorientált nyitott gazdaság”, a folyamatos, 1982. óta tartó, soha meg nem szűnő forintleértékelés, a szándékosan előidézett „cserearány-romlás” – vö.: 1989. óta a forint/dollár paritásarány mintegy 150 %-kal (!) romlott – ország-és nemzetrontó, demoralizáló ideológiáját és gyakorlatát. Ez az idegenszívű, és idegen pénztárcákat degeszre is tömő gondolatmenet az egész magyar népet debilnek, önfenntartásra eleve képtelennek tekinti, és ezért a priori kamatrabszolgaságra ítéli. Ameddig ezt az önfeladó modellt sikeresen kényszerítik Magyarországra, a magyar nemzetgazdaságra, a magyar népre, addig soha semmiféle gazdasági (és politikai) kibontakozásra nincs remény.
Mennyit érnek a programok, tervek?
Időközben elkészültek a Gyurcsány-kormány által összeállított, és a biztos (Al-Múmia, Ammónia, Alumínia?) által állítólag elfogadott átfogó programok – az ún. „Konvergencia program”, az „Új Magyarország Program” és a „Nemzeti Fejlesztési Terv”, melyektől elvárható lenne, hogy perspektivikusan is rendezzék a magyar költségvetés problémáit, a gazdaságpolitika főbb céljait és konkrét módszereit, és az ország modernizációját. Ezek a nagyformátumú programok letölthetők az internetről, és igen tanulságos elolvasni azokat. Avatott szemmel afféle nagyléptékű, ámde kisstílű hasbaakasztásnak tekinthetők; a pénzügyi főtirpák lázas, elvetélt önigazoló kísérleteinek, melyek főként az időnyerést szolgálják, hátha beveszi a blöfföket az Únió semmivel sem képzettebb pénzügyi apparátusa, és akkor megint csak nyertek 2 évet… Nos, mennyit is érnek ezek a tervek? Amennyit megvalósítanak belőlük. A reformnak kikiáltott pénzbegyűjtés nem fog sikerülni; az eladósodás még tovább folytatódik, a költségvetés hiánya tovább nő, a maastrichti kritériumoktól 2 év múlva még távolabb leszünk, mint ma, a pályázati összegek jelentős hányadát megvonják tőlünk, az eurót ki tudja mikor – soha napján, kiskedden - fogjuk bevezetni. Ennek az oka, hogy ameddig a forint a hivatalos fizetőeszközünk, addig a magyar politikai és pénzügyi lobby nagyobb hányadában fölözheti le a magyar teljesítmények mesterségesen előidézett és fenntartott cserearány-romlását, de ha már az euró-övezetbe beléptünk: a haszon teljes egészében külföldre vándorol, mint „inflációs árkülönbözet”, tehát akkortól az inflációs adószedésnek vége.
Mi vezethetett oda, hogy az elmúlt 16 év alatt Magyarország nemcsak az Únió átlagához képest maradt le, de elmaradt immár a legújabb belépő országok kondícióitól is, mi több, a saját lehetőségeitől leginkább, hisz’ hiába teljesít a gazdaság állítólag egyre jobban, az állam egyre többet pazarol el, a költségvetés hiánya és vele az államadósság egyre nő – az Únió által előírt maastrichti kritériumok egyikét sem tudjuk teljesíteni -, az életszínvonal, az életminőség pedig alig éri el az 1969-es szintet.
Antall vajon komolyan gondolta?
A társadalmi tulajdon (TT) jogilag a magyar nép kollektív tulajdonát jelentette. Az ötéves tervtörvények a TT folyamatos, dinamikus fejlesztését írták elő, rendkívül magas, mi több, a fejlett tőkés világban ismeretlen mértékű, 25-30 %-os felhalmozási rátával. (Ez azt jelenti, hogy a nemzeti jövedelem - ami nagyjából a mai GNP mutatónak felel meg – 25-30 %-át fordítottuk beruházásra, évtizedeken keresztül.) A lakossággal megetették, hogy amiatt kell elfogadniuk évtizedeken keresztül a nyugat-európai életszínvonal tört hányadát, kb. 10 %-át, hogy dinamikus fejlesztéssel „minél előbb utolérjük” a fejlett nyugatot. Magyarán: a nép a boldogabb, gazdagabb jövőért vállalta az óriási anyagi áldozatot. Majd azután, amikor 1990-ben megtörtént az ún. rendszerváltás - a választásokon győztes MDF „rendszerváltó Antall-kormánya” minden országgyűlési külön felhatalmazás, tehát speciális legitimáció nélkül, egyetlen tollvonással „államosította” a társadalmi tulajdont, majd azzal az ostoba-hamis jelszóval, hogy a bevételből fogja kifizetni az örökölt kommunista államadósságot (22 milliárd USD), pánikszerűen s minden átfogó koncepció nélkül hozzákezdett „az állami vagyon” kampányszerű privatizációjához. Ez a lépés abszolút alkotmányellenes volt, hisz’ a rendszerváltás kormánya önkényesen sajátította ki a teljes társadalmi tulajdont, a nép vagyonát, hogy legott eladhassa. A privatizációs törvény nélkül elkezdett privatizáció semmilyen mértékben nem igazolta az előre kigondolt, illegitim tervet. (1) Az állami bevétel messze elmaradt a várttól, a nemzeti tőkeérték mindössze 10 %-át sikerült privatizációs bevételként realizálni. (2) A bevételből nemhogy nem sikerült a szintén illegitim módon átvállalt államadósságot rendezni, de nagyjából a „csepp a tengerbe” szindróma tipikus esete következett be. Hiába meregették a privatizációs bevételek cseppjeivel a tengernyi adósságot; meg sem látszott az „erőfeszítés”: a nemzetgazdaság teljes bruttó adóssága ma 7-8-szor annyi, mint 1990-ben volt, értékesíthető vagyonunk pedig már nincs. Mert miután a teljes nemzeti működő tőkét „a magukévá tették”, és nagyjából mind, a felvett hitelekkel együtt el is kótyavetyélték - felszámolták a keleti piacokat, megszüntettek 1,5 millió munkahelyet: leszállították az életszínvonalat az 1989-es szint 60 %-ára, az inflációt felpörgették 28-35 %-ra, és most már ott tartunk, hogy a társadalombiztosítást, az állampolgárok ingyenes egészségbiztosítását – mely a Kádár-rendszerben még alanyi jogon, térítésmentesen járt mindenkinek, pedig akkor teljes létbiztonság is volt, mindenkinek volt munkahelye és rendszeres jövedelme – is fel akarják számolni, „a magántőke bevonása” koholt jogcímén; pontosabban teszik ezt is „a szent magántőke” érdekében, amelyről már a TT privatizációja kapcsán is láthattuk, hogy rendszerváltóinknak fontosabb volt, mint a nemzet, a nép elemi érdeke.
Felzárkóztatási alapok – kiknek, miből?
Nincsenek, nem is képezhetők – nincs miből – olyan „alapok”, melyeket a lecsúszott tömegek (3-5 millió koldus) felemelésére lehetne fordítani. Jól mutatja, hogy a teljes egészében versenyre orientált-ítélt társadalomban még a cigány rétegek, térségek felemelésére sincsen komoly lehetőség, pedig ezt a célt még az Únió is tucatnyi csatornán finanszírozza, szinte egész „iparágnyi” közvetítő hálózat települt a romák segélyezésére; mégsem sikerült felmutatható eredményeket elérni, hisz’ jó, ha a „felzárkóztatás” eléri a puszta élet-és egészségmegőrzés, tehát a változatlan szinten vegetáltatás nemes, humánus célját. Lehetséges bár, hogy az Únió „kohéziós alapjaiból" sikerül majd némileg felzárkóztatnunk infrastruktúránkat a nyugat-európai átlaghoz, de tudnunk kell, hogy mindezek a fejlesztések elsősorban azt a célt szolgálják, hogy az úniós és egyéb illetőségű befektetők nálunk is otthon érezzék magukat, valamint, hogy a kormányközeli lobbyk minél nagyobb szeletet hasíthassanak ki maguknak az úniós tortából. Tömören kifejezve: az egész „Felzárkóztatási Program” egy monumentális blöff: sok millió tonna beton – és nagyjából semmi emberség. A magyar népnek megsemmisítették, ellopták a múltját, „megetették vele” a jövőjét; most pedig jelen-időben kivégzik, kinyúvasztják s eltemetik.
Mi a „kettősveszteség” és annak valódi oka?
A Nyugathoz viszonyított „kettősveszteség”, a növekvő abszolút és relatív elmaradásunk (az állami restrikció, a nemzetgazdaság mesterséges lefojtása, a korrupció, a rabló privatizáció, a sok évtizedes kizsákmányolás konzerválása, a tőkeerős nemzeti vállalkozások hiánya, a nemzetközi összehasonlításban példátlan mértékű adóztatás, stb. miatt „úgymond” nem vagyunk versenyképesek, másrészt az állami működés dilettantizmusa és szűklátókörű lobby-érdekeltsége folytán a saját lehetőségeinktől is egyre inkább elmaradunk) elsődleges oka a magyar nemzetállam – és mostmár a vállalatok és a lakosság! – eladósítása, eladósodottsága, az adósságállományunk kezelhetetlen nagysága, a kamatszolgálat teljesíthetetlen összegszerűsége, mértéke. Ma már az állami költségvetés 40-45 %-a kamat-és adósságszolgálatként párolog el a semmibe; pl. a teljes befizetett személyi jövedelemadónk kamatfizetésre megy el. Az már egy másik probléma, hogy ami pénzt a költségvetésből egyébként fejlesztésre (saját erő biztosítására) lehetne fordítani, az is a különböző párt-lobbyk „érdekeltségeinek” feneketlen gyomrában tűnik el (lásd pl.: autópálya-építés költségei – 70 : 30, copyright by Ibolya David), a mérhetetlen és követhetetlen politikai-állami korrupció következtében.
Miért nincs nemzeti/polgári középréteg?
Nem termelődhetett, nem nőhetett ki a stabil magyar nemzeti polgári középréteg, mert a kis-és közepes méretű vállalkozások 16 éve is a feketegazdaság perifériáján és/vagy a tönkremenés szélén vegetálnak. Sem az ipar, sem a kereskedelem, sem a mezőgazdaság, sem a szolgáltatások vagy a bankszektor területén nem alakulhattak ki a fejlett nyugati, és ma már a leggazdagabb, dinamikusan fejlődő keleti országokra is annyira jellemző, virágzó nemzeti közép-vállalatok, mert a magyar állam minden politikai erejével és pénzügyi (adókedvezmények) támogatásával csak és kizárólag a multinacionális mamut-cégek betelepülését, befektetéseit favorizálta és favorizálja egyre inkább, a mai napig. A magyar állam - sajátos módon a pártállástól függetlenül! – megőrizte a rendszerváltás előtti vállalkozás-ellenességét, hisz’ Magyarországon 1990. után sem szűnt meg a reform-kommunista bankárok és kontraszelektált kisstílű, rövidlátó könyvelőik pénzügyi rémuralma. Döbbenetes, hogy nyílt multinacionalizmusa folytán a magyar állam lényegében folyamatosan maga alatt is vágja a fát, hiszen az általa agyontámogatott multik minden legális és illegális eszközzel az adó-és járulékbefizetési kötelezettségek elkerülésére, a hivatalosan foglalkoztatott állományi létszámok leszorítására, eltitkolására törekednek, miközben a foglalkoztatott munkaerő létszámarányánál, a GDP-ben jóval alacsonyabb részesedéssel bíró nemzeti kis-és középvállalkozások nem képesek fejleszteni, beruházni, új munkahelyeket létrehozni, mert örökölt tőkeszegénységüket folyamatosan súlyosbítják az állam egyre újabb megszorító intézkedései, melyek 16 éve is csak a forrás-és jövedelemszűkítést célozzák.
Mindezek logikus következményeként Magyarországon egy szociálisan teljesen érzéketlen, a multinacionális érdekeket kritikátlanul és gátlástalanul (jutalékért) kiszolgáló, nemzetietlen, önfelszámoló állami/multinacionális monopol-vadkapitalizmus alakult ki.
Teljesíthetők-e az úniós elvárások?
Emlékezzünk: valamikor egyszer Orbán Viktor, minden magyarok szakrális/képzetes vajdája azt találta mondani, hogy: „Brüsszel nem Moszkva.” Tévedett – sokkal rosszabb. Tudomásom/emlékezetem szerint a 45 éves ideiglenes szovjet megszállás, de pláne a Kádár-rendszer idején egyszer sem volt példa arra, hogy spontán idejött volna Moszkvából Iván Ivanovics Ivanov, szovjet biztos, és lazán közölte volna Rákosival, vagy Kádárral, hogy fel kell számolni az ingyenes társadalombiztosítást, vagy netán, hogy mennyivel kell csökkenteni a nyugdíjakat. Sőt, ellenkezőleg: hagyták, hogy mi legyünk a legvidámabb barakk, békés évtizedeken keresztül. A Brüsszelből láthatólag dróton rángatott Gyurcsány-bábkormány azonban regnálása kezdete óta még egyetlen csendes hónapot se adott a magyar népnek. Ekkora vakmerőségre azelőtt/eddig soha egyetlen „biztos”, és egyetlen gyarmati bábkormány sem ragadtatta magát. Teljesen indifferens, hogy minek hívjuk – a Konvergencia Program egy brüsszeli diktátum, még akkor is, ha az ország „saját” miniszterelnöke teszi a nép nyakára a kést vagy a kötelet, s nem személyesen egy brüsszeli biztos. A műveltetésnek Wim van Welzen és Günther Verheugen óta megvannak a modern eszközei, módszerei, hagyományai. Ugyanakkor Magyarország egyrészt képtelen arra, hogy „az úniós elvárásokat” végrehajtsa; az ún. maastrichti követelmények teljesítése, az euró bevezetése a mintegy 16-18 évnyi (nagyrészt szociál-liberális) szabadrablás – a szükségessel éppen ellentétes irányba „haladtunk”, vagyis visszafelé fejlődtünk! - után több fényévnyi távolságba tolódott. Másrészt „az úniós elvárások teljesítése” - elsősorban az Úniónak jó, nem nekünk. Drábik János a legújabb globális pénzügyi tanulmányában (lásd: a világhálón) számszerűen kimutatta, hogy az úniós belépés hazánknak eddig mintegy 800 milliárd forintjába került, a „nyertes pályázatok” támogatásai révén pedig a legjobb esetben is csak ennek az összegnek kb. a felét kaphatjuk vissza. Mellesleg: „Az Únión kívül is van élet.” Ezt is a szakrális herceg mondta egyszer…
Noch dazu: a Gyurcsány-kormánynak Alemánia úr által „elfogadott” (?) „Konvergencia program”-ja valójában egy szómágia szülte hasbaakasztás, afféle időnyerésre játszó „divergencia-program”. A program egyrészt teljesíthetetlen. Másrészt, ha netán teljesülne is, akkor sem alkalmas a maastrichti követelmények abszolválására; az ország gazdasági és morális leromlása, eladósodása, leszakadása tovább, s egyre meredekebben folytatódik. Egyébként is, ez az egész politikai követelményrendszer egy fából vaskarika. Feje tetejére állított, a valóságot megerőszakolni akaró, agyonpolitizált birodalmi osztozkodás, voluntarista úniós bizottságokkal, biztosokkal és miniszterelnökökkel. Az összefüggés ugyanis valójában éppen fordított. Nem attól válik/válna Magyarország gazdaságilag alkalmassá az euró bevezetésére, ha teljesíti a teljesen önkényesen ráerőszakolt maastrichti kritériumokat, hanem attól válna alkalmassá a tagságra, attól „gyógyulna meg”, ha minél előbb bevezetné az eurót, vagyis csatlakozna az euró-övezethez. Az egységes pénz ugyanis rövid idő alatt egységes pénzviszonyokat kényszerítene ki, ez ilyen egyszerű. A háttérben lázas lobby-tevékenység folyik, amelynek lényege a magyar profit újrafelosztása, ami pedig hatalmi kérdés. Harmadsorban: ha ez a teljesíthetetlen program ténylegesen mégis megvalósul, az Magyarország felszámolásával lenne egyenlő.
Miért nincs komplex társadalomfejlesztési programunk?
Annak, hogy a mai szánalmasan kilátástalan politikai és gazdasági (költségvetési) körülményeink között bármilyen „konvergencia terv” csak írott malaszt lehet, a legfőbb oka, hogy Magyarországnak nincsen saját nemzeti tulajdonú tőkéje, mely az országnak (s nem a külföldnek) termelné a profitot, amely egyrészt az adósságszolgálat, másrészt a saját fejlesztési hozzájárulás forrása lehetne. Ameddig nincsen saját nemzeti iparunk, kereskedelmünk, mezőgazdaságunk (mert nemsokára már az sem lesz, illetve már nincs is!), vagyis saját célra fordítható profitot termelő nemzeti gazdaságunk, addig minden erőfeszítésünk csak a multikat és az EU-t gazdagítja, az eladósodásunk és a kamatszolgálatunk pedig csak növekedni fog. Ez pedig nem közeledési, hanem távolodási – „divergencia” - program. Nemcsak az Úniótól, de minden józan megfontolástól, sőt, mindentől, ami a számunkra a pusztulással szemben az életet jelentheti. Növekvő hitelfelvételből, fokozódó eladósodásból nem lehet semmihez sem „konvergálni”; ez színtiszta fantazmagória – keményebben fogalmazva agyrém.
Miért vállaltuk át ’90-ben a kommunista államadósságot?
Antallt állítólag – SZDSZ-es körök közvetítésével – megfenyegették a multi bankárok, hogy amennyiben nem fizeti tovább rendesen az adósságszolgálatot, akkor a bankok megvonják Magyarországtól a további – kamatáthidaló – hitelek nyújtását is. Schamschula György – a későbbi közlekedési és hírközlési miniszter – akkoriban Antall József személyes gazdasági tanácsadója volt. A Demokratában írt cikkében (1997.) Schamschula – mint legendát – cáfolja ezt az állítást, és kimondja: Antallt senki nem fenyegette meg, tehát önmagától döntött úgy, hogy nem kérjük a hitelek átütemezését, annak ellenére, hogy maga Soros György is az átütemezés kérelmezését javasolta a miniszterelnöknek. (Úgy tűnik: az illegitim kommunista adósság-örökségnek a nép megkérdezése nélküli átvállalásáért, és vele az egész esztelenül füstbement kampányszerű privatizációért – nincs mese - minden visszamenőleges felelősség boldogult Antall Józsefet terheli.) Emlékezzünk: a ’70-es években a lengyel gazdaság padlóra került, és a kérelme alapján átütemezték, illetve részben el is engedték az államadósságát – mára már „túl vannak az egész procedúrán”, és sokkal dinamikusabban fejlődnek, mint „az eminens” kamatfizető, a most padlóra kerülő Magyarország. Nem szólva a követendő argentin példáról…
Mire volt jó az áldozat?
A végeredmény: mindenünket önként és dalolva feláldoztuk a nemes cél, az úniós belépés hatalmi oltárán. Az Únió most meg épp’ kiszúrja a szemünket „a 0,59 %-kal”, de azzal is csak oly’ konstrukcióban, hogy előbb le kellett mondanunk az állami ÁFA-bevétel és a vámok jelentős hányadáról, az előre beígért agrár-támogatások egy részéről, a magyar termőföldről, be kellett fizetnünk cca. 800 milliárd forintot előre, hogy a felét majd visszakaphassuk, de azt is csak akkor, ha letesszük a kötelező saját fejlesztési hányadot a végletekig eladósodott állami költségvetésünk terhére, és ha a pályázatainkat és majd a számláinkat az Únió kegyeskedik befogadni – kollaudálni és átutalni. Arról nem is szólva, hogy mivel a fejlesztési jogcímek innentől kötelezőek, lehet, lesz egy csomó autópályánk, de milliószámra éhezni, nélkülözni fogunk?! Miközben az Alumínium urak megleckéztetnek bennünket, mert nem jól viselkedtünk…
Merre tart az Európai Únió?
Nem elég, hogy az EU kirekesztette az alkotmányából a keresztény gyökerekre vonatkozó utalást, már az egykor még követendőnek tűnt szociáldemokrata modellek is kezdenek meginogni, úgy tűnik: a svédek és a németek már lemondtak a „Bölcsek” – Bilderberg politikai és pénzügyi tanácsadói, amint például a dán Rasmussen Gyurcsány „mentális, felettes énje” - által is finanszírozhatatlannak minősített szociális piacgazdaság megvalósításáról, fenntarthatóságáról; mi több, immár a korábbi szociális-egészségügyi vívmányaikat is a csőd, a fokozatos visszavonás, a leépítés fenyegeti, akárcsak minálunk. W. Bush pedig a minap (megint) arról kesereg, hogy 41 millió amerikai állampolgár még mindig nem fizet társadalombiztosítási járulékot, és ez tarthatatlan - nem furcsa? Tán’ csak nem egy globális tőről fakadnak ezek a nemes reform-törekvések? Gyurcsány meg a Kóka(dt) – jelenidős múltidejű alak - épp’ csak most kezd bennünket a kollektív őrületbe hajszolni, versenyeztetni; tehát „a hajsza” fokozódik. De mi a hajsza valós célja? Valakiknek a profitja…
Mit hozhat az EU újabb bővítése?
Felemás következményekkel jár majd Magyarország tekintetében. Egyrészt „bebetonozza” mai provinciális-perifériális helyzetünket – másrészt a „felhígítás” újabb potenciális forrásokat fog elvonni tőlünk, tekintve, hogy az Únió támogatási lehetőségei, forrásai még tovább szűkülnek. Egyébként: furcsa, fordított helyzetek, történések várhatók. A vadászból üldözött lesz, és vice versa, éjjeli őrök fognak nappal meghalni, és gyakran látunk majd varjút is, karón. S természetesen továbbra is a nyúl viszi majd a puskát, amint azt a sok évtizedes kontraszelekció révén már megszokhattuk. A régmúlt kovácslacis meg kispéteres fenyegetés – mármint hogy a minimálbér Fidesz általi felemelése miatt 23 millió román fogja 1-2 ezer forintos napi fekete bérért ellepni a saját munkanélküliségével mit kezdeni amúgy sem tudó magyar gazdaságot – most hirtelen a visszájára fordul, s megvalósul. Ismerősöm meséli, hogy Románia „annyira jön föl”, hogy az Únióba való belépésük után, 2007. januárjától több ezer magyar vállalkozó megy oda dolgozni, s befektetni, akkora ott a konjunktúra a mi dübörgésünkhöz képest…
Mi a teendő, ezek után?
A valóban szükséges teendőket talán a legcélszerűbb Orbán Viktor nézeteivel éppen ellentétesen megfogalmazni. Ugyanis neki, meg a Fidesznek mindössze egyetlen problémája van: Gyurcsány Ferenc. Ha a miniszterelnököt elvinné az ördög, Viktor pár hónapos szakértői idétlenkedés után beülne a hűlt helyére, jönne a navrancslé. Mármint nekünk a Navracsics, nekik meg a lé…
Nem; - a mi számunkra, akik nem csupán úniós jutalékban gondolkodunk, a komoly tennivalók akkortól kezdődnek, amikortól a Gyurcsány-ámokfutás végetér. Elsőként vissza kell vonnunk mind az összes népnyúzó, embertelen és agyament ál-törvényt, amelyek kizárólag a magyar nép tönkretételét szolgálják. Azokat a képtelen törvényeket, melyek – szemben a normális demokráciák szabályozásával, amelyek csak a kereskedelmi értékesítési forgalmat és a tényleges jövedelmeket adóztatják, s nem vágják le az aranytojást tojó tyúkot – nem átallanak adó-és járulékfizetési kötelezettséget kiróni a nincstelenekre, jövedelemnélküliekre, a kényszervállalkozók fel sem vett minimálbérének a fiktív duplájára, a házipénztárra, melyek nem átallanak az egészség és a nyugdíjbiztosításért 8-10-féle járulékot is fizettetni, nulla jövedelem után, melyek magasabb nyugdíjkorhatárt írnának elő az átlagos életkornál, s melyek nem adnak munkanélküli és egészségügyi ellátást a tönkrement, igazolványát visszaadott egyéni vállalkozónak, melyek baleseti és életmentő beavatkozásra korlátoznák a nincstelen-állástalan-hajléktalanok orvosi ellátását, s így terrorrá aljasítják a demokráciát.
Melyek egyszerű adásvétel tárgyává degradálják a földet, a hazát.
Mindent előről kell kezdenünk.
S ehhez nem elég, ha kiakolbólítjuk a Fletó-gyereket – hamarosan elmegy az magától is, hisz a KISZ-en szocializált idegrendszer nem túl strapabíró, lásd még az öntelt vetélytársát is -, hanem ki kell öntenünk a fürdővizet is, továbbá vadonatúj kádat kell vennünk.
Várjunk türelemmel; az idő nekünk dolgozik.
Vác, 2006. november 10.
Czike László
|