A múlt hamis, a jövő bizonytalan
2006.12.12. 17:43
Czike László
A múlt hamis, a jövő bizonytalan
Hosszú éveken át nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy a mai – már csak egyes elemeiben marxista - történelem-tanítás vajon miért szorítkozik kizárólag csak a látszólagos „tények” (civilizációk egymásutánja, technikai és kulturális emlékek, események és személyek, csaták, békék, évszámok, stb.) bemutatására. Hiszen általánosan ismert meghatározás, hogy egy „ismerethalmaz” csak akkor tesz eleget a tudományosság követelményeinek, vizsgálódása, alkalmazott rendszere és módszere csakis akkor tekinthető tudománynak, ha progresszív használhatósággal is bír, ami azt jelenti, hogy felfedezéseinek eredményeiből, az általa feltárt összefüggésekből – legalábbis az adott szakterületre vonatkoztatva, de más tudományágak aktuális szintű, verifikált ismereteivel összhangban – kikövetkeztethető, kirajzolódik a jövő.
A tudományosság fenti kritériumának – noha a mai napig érezteti befolyását szinte minden tudományágban - nem felelhetett meg a marxista történetírás sem. Az osztályharc-elmélet prekoncepciójával élve – és mint „általános rendezőelvet”, a valós történelem tényeire visszamenőleg ráerőszakolva -, a legkevésbé sem az objektív valóság, induktív megközelítéssel is igazolt-igazolható összefüggéseiből alkotott kvázi tudományos, konzisztens rendszert, elméletet. Ügyesen tudományos rendszernek álcázott, ámde kizárólagosan (világ)hatalmi megfontolásoktól vezérelt, szubjektív dedukcióval megalkotott fantazmagóriáját erőltette, erőszakolta rá a történelmi múltra, s a politikai jelenre, hogy a kizárólagos világuralomra törekvő kommunista hatalom által megvalósítani vágyott globális jövőt paranoid-skizofrén kényszerképzeteiből vezethesse le, s mint „egyedül tudományos világnézetnek” rendelje alá.
Nos, mára a világkommunizmus elmélete és gyakorlata – látszólag – egyaránt kimúlt. Ám azért mégse nagyon bízzuk el magunkat! Hétköznapi életünk minden pillanatát ma is áthatja az egykori történelmi materializmus, amit mindjárt be is bizonyítok. Jellemző, hogy a mai, posztkommunista társadalmi tudat a közelmúlt érthetetlen és értelmezhetetlen, látszólag oly „értelmetlen” történelmi eseményeinek (értsd: a renaissance, Galilei, Giordano Bruno, á la Leonardo da Vinci és Michelangelo; az angol parlamenti demokrácia, á la Oliver Cromwell; a francia felvilágosodás, á la Voltaire, Rousseau, Diderot és a többi enciklopédisták; az amerikai függetlenségi háború, á la LaFayette és George Washington; a francia forradalom, á la Robespierre, Danton és Marat; Bonaparte Napóleon tündöklése és bukása, á la Rothschild és Wellington (Szent Ilona és Waterloo); a ’48-as forradalmak, á la Mazzini és Garibaldi; a Kommunista Kiáltvány, á la Karl Marx; a párizsi kommün; az első világháború, és vele a Monarchia szétesése, majd Trianon; a szovjet-orosz bolsevik diktatúra, á la Lenin, Trockij és Sztálin; a német reváns, a második világháború és a zsidó holocaust, á la Hitler, Sztálin, Roosevelt és Churchill; a fél világot már elnyelt kommunizmus hirtelen és békés összeomlása; aztán váratlanul 2001. szeptember 11.) hatására teljesen összezavarodott: immár semmilyen tudományos történelem-szemléletre nem törekszik, beéri az egyre váratlanabb „spontán események” passzív rezisztens regisztrálásával. Ez innen kezdve már a liberalizmus, konkrétebben a liberális anarchizmus közvetlen világromboló hatása. A tudomány marxista kalandja kudarcának beforratlan sebei még erősen sajognak; az átlagember „történelemoktatás” címén már beéri a puszta évszámok bebifláz(tat)ásával is. A konfliktusok elkerülése céljából – á la „political correct” -: összefüggések márpedig nincsenek!
A történelmi események mögött láncszerűen egymásra épülő, ok-okozati kapcsolatokat, komplex „folyamatokat”, pláne összefüggések szövétnekét sejteni „összeesküvés-elmélet”; a paranoid-skizofrén emberiség – ki tudja, miért? – ragaszkodik ahhoz, hogy a történelem csak az atomizált emberi szereplők spontán cselekvéseinek véletlenszerű halmaza. A letűnt – ámde azóta sem helyettesített! – marxizmus (az ún. „történelmi materializmus”) egyik sarkalatos tétele volt, miszerint a történelmi folyamatokat nem a vezetők s a kiemelkedő történelmi személyiségek generálják, vezénylik, vezérlik vagy legalábbis stimulálják, manipulálják – nem, ők csak kvázi végrehajtják, amit „a történelmi szükségszerűség”, a tömegek akarata személyes kötelezettségként reájuk rótt. Vagyis a történelmet a tömegek alakítják, illetve a véletlenek sorozatán keresztül az ún. „történelmi szükségszerűség”. - „A szabadság a felismert szükségszerűség.” – hirdette Hegel nyomán Friedrich Engels. Az elavult társadalmi rendszer leváltását a technikai fejlődés, a termelőeszközök spontán, robbanásszerű tökéletesedése (vö.: ipari forradalom) készíti elő, amennyiben haladóbb termelési és elosztási viszonyok, egy korszerűbb termelési mód kialakulását, kifejlődését és hatalomátvételét teszi szükségszerűvé, mi több, kényszeríti ki, ún. „társadalmi forradalom” útján. A forradalmak mindig spontán robbannak ki; akkor, amikor az elnyomott társadalmi rétegek már nem tudnak, és nem akarnak a régi módon élni, az uralkodó osztályok pedig már nem képesek a régi módon uralkodni és kormányozni. A felnövekvő új osztály – mint pl. a kapitalizmust kikényszerítő polgárság – áll a változások élére, hogy mintegy tudattalan sorsszerűségként termelje ki önmagából mindazokat a vezető személyiségeket, akik majd a forradalmat szervezni és vezetni hivatottak. Mint pl. Vlagyimir Iljics Lenint, aki a kommunista forradalmat szervezte és vezette az elmaradott, cári Oroszországban, mint ugyebár a munkásosztály élharcosa…
Nos, ezzel a marxista történelemszemlélettel a mai tudomány sem vitatkozik. Igaz, nem is kérkedik marxista történelmi materialista szellemiségével, - ámde mégis, minden ízében marxista. Elmélete ugyan nincsen, csak a liberális anarchizmus, amely hosszútávon mindenfajta rend, a nemzetállamok, a vallás, sőt, a szociáldemokrácia „esküdt” ellensége -, de mindennapos gyakorlatában ugyanaz a „lényeg”: a „demokrácia” alaptételében, a „többség dönt” elvében ugyanaz a sunyi marxista, sőt kifejezett bolsevik felfogás érvényesül, miszerint 51 %-os „többséggel” le lehet tagadni a csillagokat az égről, a hazugságot, a lopást, az istentagadást és a bűnt (profit, hatalmi mámor, manipulált kiválasztás, oktatás, kultúra, elosztás, fogyasztás, politika, „szabad választások”, stb.) a társadalom fő szervező erejévé lehet tenni, tartósan meg lehet hamisítani az állami költségvetést és működésképtelenné lehet bénítani a nemzetállamot, sőt, bármilyen ürüggyel hódító háborút lehet indítani tetszőleges, éppen nem tetsző országok ellen.
Engels - akinek nevéhez fűződik az a fantasztikus (vö.: „sci-fi”) felfedezés is, miszerint „az embert a munka tette emberré” – tehát előszeretettel tett kvázi „végső kinyilatkoztatásokat” a különböző természettudományok terén. Az élet keletkezésének, lényegének tömör meghatározása sem jelentett különösebb problémát a számára. „Az élet a fehérjetestek létezési módja.” – mondotta, igen nagy bölcsességről téve tanúbizonyságot. Erre az áltudományos sületlenségre épült azután a „szintén zenész” Charles Darwin ún. „természetes kiválasztódási” elmélete, amely ugyebár elméletileg akár a mai globális irányító pénzügyi és szakrális világ-elit „természetes kiválasztódását” is megalapozhatta. Mindezt úgy kell érteni, hogy a marxisták szerint – és ugyanez a világnézete a mai világszervező és világuralkodó liberális elitnek is – az élet, a szerves fejlődés, a differenciált növény-és állatvilág, az ember, az egyéni tudat (a személyiség!) és az emberi civilizáció kifejlődése, mai technikai-tudati szintje kizárólagosan a természetes kiválasztódás, a szelekció (vö.: verseny!) eredménye. A szelekciós elmélet nyilvánvalóan hamis, tarthatatlan, hisz’ a feltételezett ős-koacervátum cseppekből nem fejlődhetett ki a ma élő fajok mérhetetlenül differenciált sokasága, - még akkor sem, ha történetesen milliárd évek álltak „az evolúciós folyamat” rendelkezésére. Ilyen mértékű minőségi változás, differenciálódás és „specializálódás” egyszerűen nem spontán, tudattalan szelekció, hanem tudatos tervezés és teremtés tárgya, kérdése.
Mathias Bröckers, német író - „Összeesküvések, összeesküvés-elméletek és szeptember 11. titkai” című könyvében igen szellemesen bizonyítja, hogy a földi élet több milliárd éves evolúciójára alapvetően egyáltalán nem a spontán szelekció, de sokkal inkább a konspiráció, az együttműködés a jellemző, hiszen az élet kezdetleges formái éppen csak úgy, és azért maradhattak fenn, mert alapegységei (nevezzük ezeket protosejteknek, majd sejteknek) együttműködtek az ellenséges környezettel, illetve a konkurens szerveződésekkel szemben, hogy soksejtűekké fejlődhessenek. Az élet titka tehát elsősorban az életben maradás technológiájának, az anyagcsere sikerességének, az önvédelemnek az exkluzivitásában keresendő. Így – némileg „Engels-parafrázisként” is – elmondhatjuk, hogy: az összeesküvés (értsd: az ős-sejtek konspirációja) az élet lényege, a fehérjetestek létezési módja.
De vajon „csak” a fehérje-testeké, a sejteké?
A történelmi múlt, jelen és jövő időfolyamában csak a MÚLT tényei „ismerhetők” meg, s a MÚLT is csak a jövőépítők által kozmetikázott, átírt változatban; a jelen és a jövő adatai pedig szigorúan titkosak. Félhomályban tapogatódzunk, ha mégis meg akarjuk ismerni az aktuális tényeket, a ferdítetlen igazságot. Egyetlen fogódzónk lehet ebben az árnyékvilágban, amely gondolkodási útmutatónk is egyben.
Jézus Krisztus tanítása:
„Gyümölcséről ismeritek fel a fát.”
Ki ne emlékezne - ha máshonnan nem, hát középiskolai tanulmányaiból - a római triumvirátusokra (kettő is volt), amelyeket jellemzően két hadvezér és egy pénzember (a korabeli bankár, a szponzor!) kötött a hatalom megszerzése és megosztott gyakorlása érdekében? A hadvezérek aztán néhány nyertes csata megvívásával a hátuk mögött - ‘ejtették’ a pénzembert, hogy a teljhatalom birtoklásának egyszemélyi jogát végül is egymás között döntsék el...
Az 1980-as évek derekán Reagan és Gorbacsov Máltán megegyeztek a világ újrafelosztásáról, ami arról szólt, hogy a keleti blokk hogyan megy majd át - békés körülmények közt - Gorbacsov tulajdonából a Bushékéba. Ne higgyük, hogy a nemzeti és szupranacionális titkosszolgálatok között nem létezik tökéletes együttműködés már legalább 30 éve. A nagyfőnökök megállapodtak, - a hírszerzők és hírvivők pedig nekiláttak a lebontott terv realizálásához az egyes nemzetállamokban. Magyarországon a Rózsadombi Paktumban rögzítették ‘a megvilágosultak’, hogy a rendszerváltás fedőnevű szemfényvesztést milyen forgatókönyv alapján fogják végrehajtani. Ismert két mű, melyből a paktum szövege megismerhető: Hernádi Tibor: 1956. igaz története, és a ‘Leleplező’ könyvújság egyik korábbi száma. A szöveg pontokba foglalja, mit és hogyan kell megvalósítani. A huszonvalahány feltétel mára egy-két ‘félig-kivétellel’ - teljesült.
Ha tehát a paktum nem létezne, ki kellett volna találni...
Eskü, esküvés, összeesküvés - ikertestvérek a gazdasági és a politikai életben is. Kételkedésünk magyarázata, hogy noha egész nap az összeesküvés szinonimáit halljuk és ismételgetjük, mégsem gondolunk olyasmire, amit tabunak bélyegzett a nemzetközi gondolatrendőrség...
Mik is ezek a rokonértelmű szavak?
Például a kartell. Két vagy több autópálya-építő cég konzorciumot alkot, majd a kormány által kiírt tenderen 18 milliárd forinttal felveri a költségvetésből fizetendő autópályák felépítési árát. Azután a felvert árkülönbözeten, mint üzleti hasznon: a kormány és az ellenzék üzleti körei 70 : 30 arányban osztoznak.
De az sem lehet „semmi”, amikor Horn és Kósáné lobbiznak Magyarország érdekében az EU parlamentjében! Mert ezek is szinonimák: a lobby és az EU is, csak éppen különböző szinteken. Vagy: amikor a pártelnökségre pályázó Gyurcsány és Hiller páros űrrepülésre kötött vérszerződést. Hogy mit korábban Horn egyszál-magában, egyedül; most majd ketten, egy lovon két seggel lovagolják meg. Egyformán szinonimák a tandem, a triumvirátus, de a páros űrrepülés szavak is. És persze: a komprádor burzsoázia, a nómenklatúra, a konspiráció, a kollaboráció, a korrupció, meg a ‘gentlemen agreement’ is.
Ezek a megrendelt rendszerváltás ‘okkult’ vezényszavai...
A hivatalos történelem-oktatás szerint: a történelem egyetlen nagy káosz. A káoszból - mint jéghegyek csúcsai a befagyott óceánból - extrém időpontok, a merényletek, puccsok, háborúk és békekötések évszámai emelkednek ki, mint magányos cédrusok a pusztában. Ez különös okok felderítése nélkül megmagyarázhatatlan. Az előzőt felváltó új hatalom - több-kevesebb sikerrel - visszamenőlegesen is ‘átírja’ a történelmet; de érdekes módon az említett káosz továbbra is fennmarad, legfeljebb ‘új elemekkel gazdagodik’. Esetleg vadonatúj összeesküvésekre, véd-és dacszövetségekre, hatalmi manipulációkra derül fény, amelyek addig az ismeretlenség homályában rejtőztek.
Ha mélyen, higgadtan is átgondoljuk, beláthatjuk: a káosz történelme - hamisított történelem. Hiszen a látszólagos zűrzavart azonnal összefüggések láncolatává rendezi, ha megismerjük a valódi mozgatórúgókat. A konspirációs szándékot, a romlott emberi természet legbelső sajátosságát a Paradicsomból való kiűzetés, és főleg Káin óta folyamatosan.
Paktum, hitszegés, árulás, merénylet, puccs, lázadás, forradalom.
És főleg: háború, vér és szenvedés - minden mennyiségben.
Vác, 2006. december 12.
Czike László
|