Kinek a bulija?
2008.03.04. 12:08
Czike László
Kinek a bulija a Gyurcsány-kormány?
Igen, igen, igen.
Gyurcsány Ferenc úgy kormányozza Magyarországot, mintha egy részvénytársaság lenne. Sőt, még sokkal úgyabbul. Ugyanis sem a bíráló, sem a bírált személy nem ismerik jól a társasági törvényt.
A társasági törvény ugyan a legnagyobb szupranacionális gazemberség – mert személytelen résztulajdonná silányítja a Föld, a természet és az emberi munka javait, elfedve ezzel a pénz és a hatalom végső koncentrációját -, ám épp’ a portfolió tulajdonosa érdekében, nagyon pontosan meghatározza, melyek a tulajdonos, és melyek az ügyvezető (gazdálkodási) jogosítványai.
Nagyon egyszerű.
Mindazon tranzakciók, melyek az adott évi normál üzleti működés szerves taktikai elemei, az ügyvezető, - és mindazon tranzakciók, melyek a társaság létével, hosszabbtávú működtetésével kapcsolatosak, a tulajdonos döntési kompetenciájába tartoznak. Az előbbire a legjobb példa az éves teljesítmény, az éves árbevétel, valamint az éves produktív erőforrás-igénybevétel (költségek); - az utóbbira pedig a működés olyan stratégiai elemei, mint a hitel-, a vagyon, a portfolió-gazdálkodás, az ingatlan adásvétel, stb. Magyarán: a társaság ügyvezetője termeltetheti a tojásokat, etetheti a tyúkokat és szabályozhatja a kakasok nemi életét, de semmiképp’ nem vághatja le és/vagy adhatja el saját hatáskörében a (részvény-) társaság aranytojást tojó tyúkját, amely a gazdag jövő záloga.
Nem beszélve arról, hogy egy ország nem részvénytársaság.
Egy ország – Magyarország – esetében nem egy jó üzleti buliról, hanem 10 millió magyar ember jelenlegi és jövőbeli életviszonyairól, életminőségéről van szó, ami nem taktikai, hanem stratégiai kérdés, ezért a mindezt érintő tranzakciók eldöntése, megvalósítása nem jogszerű a nép, a lakosság bevonása, megkérdezése nélkül. A népfelség elve jegyében minden, a nép sorsát jelentősen befolyásoló, netán sorsdöntő kérdés eldöntése a népszuverenitás jogkörébe tartozik. Hogy a mai „alkotmányunk”, és annak a rendszerváltás környékén és óta önkényesen, sőt, öntörvényűen meghozott, hevenyészett változtatásai, az újonnan kreált „demokratikus” jogszabályok mégis megengedik a jelenlegi, abszolút illegitim kormányhancúrt, nem jelentheti azt, hogy minden, ami ma - egyértelműen a nép érdekei ellenében - történik, jogszerű vagy pláne legitim lenne. Demokratikus álcával leplezni, demokratikusnak nevezni kifejezetten népellenes törvényeket, jogszabályokat, s a népvagyonnal - operatív és távlati értelemben egyaránt – bűnösen gondatlanul, hanyagul bánó kormányzati magatartást pedig nem csupán honi, de nemzetközi (minimum uniós) közbotrány.
Valószínűtlen, hogy Brüsszel helyeselné, ami ma itt folyik.
És mindez nem is tegnap kezdődött…
Mert a népfelség elve jegyében bizony sosem lehetett volna:
1. Belépnünk a Világbankba és az IMF-be (1982.)
2. Reménytelenül eladósítani Magyarországot (1980-1990.)
3. Rendszert váltani, mintha az csak kormányváltás lenne.
4. Tollvonással „államosítani” a társadalmi tulajdont (1990.)
5. Pánikszerűen eladni a teljes magyar termelő közvagyont.
6. A sokszorosára növelni Magyarország eladósodottságát.
7. Tönkretenni a nemzetgazdaságot, leépíteni a közellátást.
8. Költségvetési takarékosság ürügyén felszámolni az államot.
9. A nemzetközi mobil tőke részévé tenni (eladni) a termőföldet.
10. Részvénytársaságként csődbe vinni Magyarországot.
Ennyi átélt gazemberség után ideje mélyen elgondolkoznunk:
Igazából kinek a bulija felszámolni Magyarországot?
Vác, 2008. március 4.
Czike László
|