Történelem : Igazságszolgáltatás helyett jogszolgáltatás |
Igazságszolgáltatás helyett jogszolgáltatás
2008.03.31. 16:52
Czike László
Igazságszolgáltatás helyett jogszolgáltatás
A Gyurcsány Ferenc által kiépített rendszer nem demokrácia.
Magyarországon ma nem igazságszolgáltatás folyik, hanem csak jogszolgáltatás, ami történelmileg beszűkült demokrácia-értelmezés; az állampolgár nem valódi polgári szabadságjogokkal, csak kvázi egy „liberalizált proletár” kétes értékű jogaival rendelkezik.
Mivel a rendszerváltás alapjait a PAKTUM rakta le, nem csodálkozhatunk, hogy egyfelől érvényben maradt a diktatúra éveiben született megannyi jogszabály (pl. az ALKOTMÁNY szövegének jelentós hányada is), másfelől az azóta hozott új jogszabályok sem a korlátlan népfelség elve jegyében születtek, hanem a rendszerváltó elit-gondolkodásmód szerint, amelynek továbbra is a tiltás és a korlátozás a lényege, csak sokkal bonyolultabban, áttételesebben, mint a rendszerváltás előtt.
A nép egyszerű fiai ma sem juthattak-juthatnak tisztes megélhetést biztosító, azt lehetővé tévő polgári tulajdonhoz. Az állami tulajdonból kisemmizték, amikor a rendszerváltók a társadalmi tulajdont - a nemzeti termelő tőkét – lényegileg mind szétosztották a multinacionális privatizátorok között, a felvett állami kölcsönök kvázi jelzálog-követelése fejében; természetesen a komprádor burzsoáziát „megillető” busás jutalék „elkülönítése” után (vö. „spontán” privatizáció). Sem a népi részvény konstrukció, sem a valódi munkavállalói tulajdonlás megvalósítására nem került sor. Ki hallott már olyan rendszerváltásról, demokratikus kapitalizmusról, amelyben a dolgozók társadalmi tulajdonát egyszerűen ellopják, vagy elkótyavetyélik; ám a titokban felvett államkölcsönök összes kamatterhét utóbb rájuk terhelik? Ki hallott már olyan „eredeti tőkefelhalmozásról”, amelyben a közüzemi szolgáltatók – pl. csatorna, földgáz, telefon, stb. hálózatok első kiépítése – működő tőkéjét az új fogyasztók „adják össze”, akikkel azután a fogyasztói árakban megfizettetik az eszközarányos profitot, amelynek induló tőkeösszegét ők, maguk fizették be? Eközben kivételezett reform-kommunista körök – titkos megállapodások és elvtelen „szerződések” alapján - százmilliárdokat hordtak szét, akár az Állami Vagyonügynökség asszisztálásával, akár a csődbe ment állami kereskedelmi bankok csődportfolióinak „konszolidációja” vagy mindmáig büntetlenül véghezvitt effektív bűncselekmények révén.
Olyan jogszabályokat „alkottak és alkotnak” ma is, amelyek kifejezetten korlátozzák a polgárokat vállalkozási szabadságuk megvalósításában. A vállalkozásalapítás és működtetés olyan terhekkel jár, amelyeket az átlagember (az átlagos vállalkozás) képtelen teljesíteni. Az állam minden lehetséges eszközével – sőt, az állampolgárok befizetett adóiból - a nagybefektető multinacionális cégeket támogatja, így a „piaci versenyben” behozhatatlan előnyökhöz juttatja őket, miközben a belföldi tulajdonú kis-és középvállalkozások üzletvitelét olyan adó-és számviteli jogszabályokkal „engedélyezi” (inkább bünteti) csak, amelyek eleve lehetetlenné teszik a rentábilis működést. A posztkommunista állam ma is olyan mértékű adókkal és járulékokkal sújtja a kisvállalkozásokat, amelyeket azok képtelenek kitermelni; a bankhitelek pedig olyan drágák, hogy képtelenség kamatostul visszafizetni azokat. Az USA meggazdagodását annak idején épp az tette lehetővé, hogy az államalapítók szinte korlátlanul – minden más követelménynél erőteljesebben - érvényesítették a vállalkozás szabadságát. Ezzel szemben Magyarországon rendszerváltáskor, a rendszerváltó jogalkotókat mintha az vezette volna, hogy minden új vállalkozást – lehetőleg már alakulásakor – megfojtsanak; szabad teret biztosítva ezzel a karvalytőke és a korrupció privatizációs, kereskedelmi (profit) és spekulációs (pénzügyi) szabadrablásának.
Mit jelent, hogy az igazságszolgáltatás puszta jogszolgáltatássá aljasult? Ugyanazt, amit az állami egészségügy privatizálása, profittermelővé tétele jelentene. Azt, hogy az egészségügy egyszerű „biztosítói szolgáltatássá” silányulna. Azt, hogy a bírói, ügyvédi, orvosi eskük, a sokezer éves erkölcsi normák, lelkiismereti szabályok nincsenek többé. Az egyetlen szabály: pénz beszél, kutya ugat.
Nem várható törvényes hatalomátadás 2010-ben sem.
A néhai pártállam reinkarnációja most „polgárháborút” vív a saját országa, népe ellen. A polgárháború nem egyszerűen „csak” gazdasági; a mai állam valójában nem jogállam, voltaképpen az egész törvényalkotó és jogalkalmazó – vö. „jogszolgáltató” - tevékenysége meg nem szűnő társadalom elleni izgatás, ami nem az élet rendjét szolgálja, hanem csak egyfajta liberális káoszt, hogy a zavarosban zavartalanul működhessenek a szabadrablás farkastörvényei.
Nem lesz nagykoalíció, de nem lesz forradalom sem.
Most is, megint csak átvernek bennünket – nem kicsit, nagyon.
Mikor orvosilag is indokolttá válik; a tomboló vezért beáldozás helyett beutalják a Gazprom fekete-tengeri gyógyklinikájára, a párt a saját áprilisi bolondjának tekinti. Másnap 9-ike után 10-ike lesz, a mókuskerék pörög tovább. A szekér helyett a táj fog haladni…
Ide vezet, hogyha a jogot megfosztják erkölcsi alapjaitól.
Sziliből nem lesz miniszterelnök; legalábbis ezen a létsíkon nem.
Jön Kiss Péter, s majd újra fellángol a Xénia-láz, felmegy 39%-ra.
Mert már nem érik be azzal, hogy „mi” éhen haljunk.
A remény végső halálát is akarják.
Ez a legnagyobb veszély.
Vigyázzunk!!!
|