Áloé és mirha
2008.04.09. 20:55
Czike László
Áloé ás mirha
Azt álmodtam, hogy győztünk.
Hogy Gyurcsány és bandája eltakarodott, s elmenekült külföldre.
Állítólag a Gazprom menekítette ki őket Rodostóba, Rákosifalvára.
Mind a 2413-an disszidáltak, ezért nem is maradt kit felelősségre vonni. Az új kormány általános amnesztiát hirdetett – helyreállt a társadalmi béke. Liberálisok és konzervatívok békejobbot nyújtottak egymásnak, de aki békebalt kapott, az sem járt rosszabbul.
„Nem állunk bosszút senkin!” – jelentette ki Orbán Viktor.
A Fidesz egymaga kétharmados többséget szerzett, így a kormányalakításhoz nem volt szüksége koalíciós partnerre. Orbán Viktor s szorgalmas csapata azonnal nekilátott az ország stabilizálásához.
Mindenekelőtt az állami költségvetésben kellett rendet teremteni.
Az új miniszterelnök haladéktalanul, minden jelentős problémára kiterjedő, komplex megoldást kínáló programmal állt elő, amelyet az Országgyűlés egyhangúlag meg is szavazott. A végrehajtás pozitív eredményei hamarosan meg is mutatkoztak.
A legégetőbb kérdés – amely nem tűrt halasztást – a gazdaság felélénkítése volt, hiszen a stabilizáció csak dinamikusan növekvő GDP mellett képzelhető el. A Fidesz-kormány már első intézkedései egyikeként bevezette az egykulcsos adót; ennek megfelelően az ÁFA, az SZJA, a forrásadó, a kamatadó, az osztalékadó, az ingatlanadó és a multik részére időközben bevezetett „befektetési adó”, valamint az egészségügyi járulék és a nyugdíjjárulék mértéke egyaránt, egységesen és egyetlen kulccsal 18 %-ra változott. Az állami költségvetés bevétele a következő két év alatt a másfélszeresére nőtt, a gazdasági növekedés mértéke 8 %-ra ugrott fel. Megszűnt a krónikus költségvetési deficit, és szufficitre váltott át. Ez egyrészt azt jelentette, hogy – az időközben 2 %-ra mérséklődött inflációs ráta mellett is – ugrásszerűen megnövekedtek a közjó (pl. társadalombiztosítás, nyugdíjbiztosítás, szociális juttatások, nemzeti infrastrukturális nagyberuházások, államadósság-csökkentés, stb.) érdekében mozgósítható és felhasználható erőforrások, másrészt gyakorlatilag felszámolódott a feketegazdaság, a hirtelen megjavult adófizetési fegyelem következtében.
Orbán azonnal visszaállította az általános és ingyenes egészségügyi ellátást, a helyreállított állami társadalombiztosítás keretében, ami a megelőző „átkos” rendszer – az 1990-es rendszerváltó kormány által is garantált - egyik legnagyobb közjóléti vívmánya volt. Megszüntette a regionális egészségügyi pénztárak „rendszerét” és „versenyét” is, ami kínban fogant, s a világon semmi értelme nem volt. A gyógyszerek árait a nyugdíjasok által is elérhető mértékre csökkentette vissza, a gyógyszergyártókkal történt stratégiai megegyezés után. A kórházi ellátás is visszaállt a normális mederbe, - megszűnt a betegek összevissza hurcigálása az országon belül.
A kormány hatékony intézkedéseket tett egyes, már elviselhetetlenül, mi több, képtelenül magas közszolgáltatási díjak, elsőként a villanyáramdíjak, a vízdíjak, a távközlési-és tömegközlekedési díjak reális szintre mérséklése érdekében is.
Orbán intézkedett az életszínvonal általános növelése érdekében is. Felemelte a minimálbért havi bruttó 150 ezer forintra; annak reálértéke így elérte az uniós átlag egyharmadát. Emellett felemelte – volt miből, hiszen a GDP növekedése lehetővé tette! – a nyugdíjakat, egységesen 20 %-kal, és a visszaállított 13. havi nyugdíj mellett elrendelte a 14. havi nyugdíj bevezetését is. A nyugdíj-korhatárt egységesen 58 évre csökkentette.
A gazdaság az ésszerű és népbarát – élet-és vállalkozásbarát – törvények hatására soha nem látott lendületet vett. Az új adó-és járulékrendszer az állami költségvetésre gyakorolt egyensúly-helyreállító hatása mellett a vállalkozási kedv hirtelen felvirágzását is eredményezte. Két-három év leforgása alatt 800000 új munkahely teremtődött, szinte a semmiből, ennek eredményeként gyakorlatilag megszűnt a munkanélküliség. Orbán új programként meghirdette a teljes foglalkoztatás mielőbbi elérését is.
Orbán kiemelt feladatként kezelte a polgárosodás fellendítését.
Meghirdette a nemzeti-népi tulajdonosi programot, melynek keretében és révén a magyar nemzeti ipar, mezőgazdaság és kereskedelem újbóli megteremtését tűzte ki célul. Állami alapokat képzett egyrészt népi részvény-csomagok összeállítása, másrészt a családi (mező)gazdaságok működésének hosszú távú financiális megalapozása céljára. Az uniós pályázati pénzek felhasználását teljesen átláthatóvá tette, miáltal megszűnt az állami és az önkormányzati korrupció. A felhasználás döntő hányadát a kistérségek, a falu életviszonyainak a helyreállítására, a vidéki infrastruktúra felfejlesztésére összpontosította. Kitüntetett fontosságúnak ítélte az állami oktatás eredeti színvonalának újrateremtését, mert az elmúlt évtizedek liberális „reform”-mániája gyakorlatilag amerikai szintre züllesztette a magyar közoktatást, annak minden szintjén.
Orbán a vidék életviszonyainak újrateremtése révén megoldotta a cigány lakosság foglalkoztatási és szociális problémáinak jelentős részét is. Az uniós pályázati pénzek 20 %-át egy speciális alapba különítette el, melyet csak roma foglalkoztatású munkahelyek létesítésére használtak fel. Ez az intézkedés a továbbiakban a pótlólagos GDP-növelés akcelerátorává, külön motorjává is vált.
A kormányfő elrendelte: modernizált formában vissza kell állítani a vidék eredeti közellátási, közszolgáltatási viszonyait – új kórházakat is épített és nyitott, és újra megnyitotta a bezárt kistérségi postahivatalokat is. Megszüntette a MÁV és a BKV finanszírozási problémáit is, nyíltan deklarálva, hogy a tömegközlekedés éppúgy kiemelt állami feladat (marad), hosszú távon is, mint az egészségügyi alapellátás, amely minden magyar állampolgár alanyi joga.
A GDP dinamikus növekedése generális javulást hozott az ország külkereskedelmi teljesítményében is; megszűnt az immár közel 4 évtizedes „magyar átok”, már ami az export-import mérleg krónikus hiányát, és ezen keresztül a fizetési mérleg évi, 20 éve átlag 3-4 milliárd USA-dolláros hiányát illeti, ami eladósodásunk fő oka. A nemzetgazdaság fizetési mérlege pozitívra váltott, megteremtve az évtizedek alatt reménytelenül felhalmozódott dolláradósságunk valamikori visszafizetésének elvi lehetőségét.
Orbán Viktor és lelkes, hozzáértő csapata különös súllyal és eredményesen valósította meg az államadósság-kérdés stratégiai megoldását is, felszámolandó azt az állapotot, miszerint a költségvetés 30-40 %-a, sőt, több, mint a teljes személyi jövedelemadó befizetésünk is már alig-alig fedezte az államadósság-szolgálatot. Felszámolta a tarthatatlan állapotot, amely szerint az állam már csak a kamatok fizetésére vesz fel egyre újabb hiteleket, anélkül, hogy a tőkeadósság valamikori visszafizetésére a leghalványabb reménye is lenne. Sikerült is megállítani a további eladósodást, a hitelezők megértették Magyarország kivételesen szorult pénzügyi helyzetét, és hozzájárultak az államadósság teljes átütemezéséhez, sőt, még jelentős kamatkönnyítést is adtak. A külföldi befektetők, a multik és a nemzetközi nagybankok azonnal átlátták a hozott kormány-intézkedések távlati racionalitását, sőt, sikerült velük még abban is megegyezésre jutni, hogy vállaljanak arányos részt a közteherviselésben. Magyarország pár év leforgása alatt teljesítette az ún. maastrichti követelményeket, s újból az EU „húzó” országává vált.
A belpolitikában is korszakos változások következtek be.
Mivel nem jutottak a parlamentbe, finanszírozó híján megszűnt az MDF és az SZDSZ, viszont újjáalakult a Kisgazda Párt, és bejutott az Országgyűlésbe az MSZP-ből kivált Szociális Platform, az önálló Kereszténydemokrata Párt, valamint a megerősödött, újjászerveződött Szociáldemokrata Párt is. Az MSZP három részre szakadt, tovább szaporítva a parlamentben az 1-2 %-os kis pártok számát.
Magyarország gazdasági és mentális értelemben is feltámadott.
Az EU a továbbiakban követendő példaként állította eredményeinket az újonnan felvett országok elé is.
Hazaérkeztünk, Európába.
Csak fel ne ébredjek…!
|