Befejezetlen könyvkritika - Vona Gábor könyvéről
2012.11.29. 01:56
Könyvkritika
Vona Gábor, a Jobbik párt elnöke
"Született augusztus 20-án" című könyvéről
Vona Gábor könyve igazi politikai-irodalmi „kuriózum”, mert egy hiteles politikus hiteles könyve önmagáról, pártjáról, eddig megélt politikusi életútjáról, a Jobbik megalakulásától napjainkig. Azért nevezem Vona könyvét „kuriózum”-nak, mert az első olyan könyv, amelyben a politikus-író nem csupán „igyekszik” hiteles krónikát írni, hanem ezt meg is valósítja. Röviden és tömören: nem hazudik és nem ámít, nem akar önmagáról, politikai nézeteiről, tetteiről és indítékairól „rózsaszín képet” festeni, hanem minden sorában való önmagát adja, függetlenül attól, hogy mindezekről a bármilyen identitású, világnézetű vagy párt-hovatartozású olvasó mit gondol. Ez nekem szimpatikus alapállás, hiszen hazug pártelnökök hamis mondanivalójú, történelem-hamisító – a múltat tisztára és/vagy „színesre” mázoló -, öntömjénező könyveiből tizenkettő egy tucat.
A jelen könyvkritikám - szükségszerűen - nem kizárólag Vona Gábor itt és most elolvasott írásának kvázi „irodalmi” kritikája, sokkal inkább az író pártelnök politikai nézeteinek, cselekedeteinek a kritikája. Szeretném „felfedni”, hogy a jelentősebb ideológiai tévedéseknek, esetleges következetlenségeknek és cselekvési tévutaknak, hiányosságoknak mik - lehetnek – a mélyebb társadalomfilozófiai gyökerei. Kritikám nem méltatás, és nem prejudikáció. Épp azért, hogy semmilyen irányú elfogultság vagy szubjektivitás gyanúja vagy vádja ne érhessen, háromszor is elolvastam a könyvet – emellett – újraolvasással – felfrissítettem mindazon irodalmi, filozófiai és tárgyi politikatörténeti ismereteimet, amelyek a mű valós megértéséhez elengedhetetlenek. Előrebocsátom, hogy Vona most elemzendő önvallomása, „életrajzi és párttörténeti naplója” nem az a bonyolult olvasmány, melynek értékeléséhez mélyebb-hosszabb invokációra lenne szükség. A könyv közérthető, egyenes vonalvezetésű, tiszta szándékú írás. Hogy mégis „nekifohászkodom”, azt azért teszem, mert teljes szívemből használni akarok egy jó célnak, de emellett fel szeretném hívni a figyelmet olyan vonatkozásokra, sőt, effektív veszélyekre, amelyeket – specifikus ismereteim és nagyobb élettapasztalatom alapján - talán tisztábban látok.
Kérem Istent, engedje, hogy minél kevesebbet tévedjek!
Haladjunk sorjában, fejezetenként.
Amelyhez nincsenek észrevételeim, azt kihagyom.
Melyek a kedvenc könyveim?
Vona Gábort alapvetően a politikai és a személyes siker, a győzelem, a politikai küzdelem – hiszen „oroszlánnak” született! -; mégis talán legfőképp a társadalomtudományi, vallás–és filozófiatörténeti és az e tárgykörből „vételezett” olvasmányai motiválják.
Kedvenc könyvei alapján!
A politikai életben – sok éves vezetői gyakorlata ellenére – ma még kezdőnek számító, óvatos fiatalembert elsősorban a tanult és olvasmányként megismert „tanító mesterek” gondoskodó gondolatai igazítják el. Érdekes, hogy lelkében, politikai „alkatában” és formálódó személyiségében – teher alatt nő a pálma! – mennyire mélyen is gyökereznek ezek az olvasmányok!
A politika, a hatalom művészete természetesen komoly és mélyenszántó történelmi (vö. analógia) ismereteket is feltételez, ugyanakkor a hatalom szeretete, megszerzése és művészete egyben okkult „tudomány” is. (Nem lehet véletlen, hogy a magyar ún. „rendszerváltás”-ban annyi „okkult történész” vett részt, illetve szerepelt le. Jelen szóhasználatomban: okkult (történész) = rejtett, fedett szándékú személy, többségében valamely politikai titkos társaság tagja, szavaiban és tetteiben nem a maga ura; valamely titkos politikai erő/meggyőződés fanatikus/aktív képviselője; titkos eszmék, tanok, rítusok megszállott rabja; politikai szlenggel élve: vakoló). Vona így fogalmaz: „A barátaim jelentős része már nem él. Van, aki már több száz éve halott, mégis úgy érzem, nagyon közeli és őszinte a kapcsolatunk … A könyvekre és azok alkotóira gondolok.” Név szerint Wass Albertet, Márai Sándort, Prohászka Ottokárt, Németh Lászlót és Szabó Dezsőt emeli ki, mint akik „arról (is) híresek”, hogy a legnagyobb olvasmányélményeit nem (csak) tőlük kapta. (Megjegyzésem: Márai Sándor közismerten szabadkőműves volt. A többi említett egyike sem arról híres, hogy „a kváziliberális” irodalomtörténészek kedvence lenne… Mindenesetre megtudtuk, hogy – noha Vona „kedvencei” - mégsem ők a legkedvesebbek.)
De hát akkor kik a legkedvesebbek?
Huszonéves kora körül az Ószövetséget kevéssé, az Újszövetséget „napi szinten” olvasta. („Majdnem” papnak készült. Mint tudjuk: a papi és a királyi hivatás – egyaránt isteni eredetűek.) A verseket, a lírát, a regényeket nem nagyon kedveli, ami – már ífjú korában is - leginkább pragmatikus, gyakorlatias gondolkodásra vall(ott).
Második olvasói korszakában (egyetemista) a keresztény filozófia iránt érdeklődik. A katolikus egyetemen megismerkedik Bolberitz Pál Filozófiatörténet című könyvével. Erről így ír: „Annyiszor elolvastam, hogy mindegyik lapja elszakadt.” Egyrészt itt muszáj egy megjegyzést tennem, másrészt legjobb, ha „intő példabeszédként” elmondok egy igaz történetet, melyben dióhéjban „minden” benne lesz. Apám öccse, a keresztapám, Czike Imre János, cisztercita pap, egyházjogász, aki történetesen Bolberitz Pál jó barátja. (Ha jól emlékszem, anno együtt szentelték pappá őket Esztergomban.) Történt egyszer, hogy a keresztapámmal a politikáról, a rendszerváltásról, azon belül is Antall József szerepéről beszélgettünk. (Ekkoriban jómagam egy katolikus kereszténynek hitt levelezőlistán – is – sűrűn leveleztem. „Szerencsétlenségemre” csak ex post értettem/tudtam meg, hogy a lista nagyrészt konvertita tagokból álló, neokon (keresztény cionista) „elvi alapokon” nyugvó, okkult pap (Paskai László kreatúrája, alias: „Varánusz”) tulajdonában és irányítása alatt működő, ezoterikus lista volt.) Keresztapám nagy titokzatosan előadta, hogy Bolberitz atya, aki Antall József halálos ágyán, a miniszterelnök gyóntató papja volt – négyszemközt meggyóntatta, és feladta a haldoklónak az utolsó kenetet - Antall halálát követően bizalmas körben „bejelentette”, hogy a miniszterelnök halálában megtért, és hívőként távozott az élők sorából. (Ehhez magyarázatként hozzá kell fűznöm, hogy Antall József „rendszerváltó” miniszterelnök szabadkőműves volt, de halála előtt ettől függetlenül sem élt „valami” keresztényi (házas és családi) életet. Ezért is kellett megtérnie. Más kérdés, hogy a megtérése mármost – társadalmi, közéleti értelemben - hír, vagy nem hír? Mert hogyha hír, miért nem hozták (nagy)nyilvánosságra? Ha pedig nem publikus - miért nem őrizték meg, mint exkluzív gyónási titkot?!) Nem tudtam, hogy a történet nem publikus (?), keresztapám pedig nem mondta. Ezért, mint érdekes nóvumot, levélben feltettem említett levelezőlistámra. Óriási közfelháborodás volt a válasz, elsősorban a Varánusz részéről. Néhány nappal később felhívott telefonon keresztapám, és nagy rejtélyeskedve, szűkszavúan csak ennyit mondott: „Lacikám, túl sokat beszélsz!”. Aztán, pár nappal később a Varánusz – „tulajdonosi jogával” élve - se szó, se beszéd, előbb elnémított, majd adminisztratíve leíratott a levelezőlistáról. Nyilvánvalóvá vált, hogy túl sok olyan titkot tudok, amelyek listára tétele – kvázi „nyilvánosságra hozatala” - veszélyeztetheti a (polgári) hatalom és a kurzus felhőtlen és diszkrét kapcsolatát, még egy szolid ferences Varánusznak álcázott konvertita levelezőlistán is. Jut eszembe, külön érdekesség, hogy a tárgyi lista – Angelosz majd Hagiosz, a „bukott angyaloké” pedig Envoy – példaképe és mentora mindvégig éppen Barsi Balázs ferences atya (még jön) volt.
Nem véletlenül…
Szóval, félig tréfásan szólva – nyugtával dícsérd a papot…
Olvastam Bolberitz etikai írásait. No comment.
Egyébiránt tagja a Máltai Lovagrendnek, annak, amelyik egyrészt okkult és politikai kapcsolatairól – is – közismert, másrészt 3 évvel ezelőtt kitüntette Gyurcsány Ferencet és Szili Katalint.
Ha jól emlékszem, valami pénzadományokért, támogatásért.
A kis közjáték – adalék-adoma – után már visszatérve a főcsapásra, legnagyobb meglepetésemre (?), a szerző, rögtön Bolberitz után,
Hamvas Bélánál köt ki. Nyolc-tíz évvel ezelőtt Sándor György humoralista – aki „szintén” konvertita katolikus keresztény – igen
jó barátom volt, legalábbis én 4-5 éven át bizonyos voltam ebben. Mint sokan a rendszerváltó magyar elit tagjai közül, ő is „rendelkezett” okkult személyi kapcsolatokkal (pl. templomos lovagok), de ez egy másik, nem ide tartozó történet. Gyuri Hamvas Béla kritika nélküli rajongója volt, mert kisebbségi komplexusa miatt azt hitte, hogy ami a számára totál érthetetlen, az egyben szellemi világcsúcs. Nos, barátságunk ürügyén „kötelezett engem”, hogy én is elolvassak több kötetnyi Hamvas Bélát. Csak annyit mondhatok: Hamvas okkult író és gondolkodó. Nem keresztény. Filozófiája a gnózis, amit akármennyire ügyesen is csomagol, a rózsakeresztes szellemi alkímiára, hogy ne mondjam a mágiára, mi több a teozófiára, Rudolf Steiner világlátására hajaz, amely áramlatok mentén hamar eljuthatunk Makovecz Imre vakoló mester nézeteiig, aki hol épp a Kossuth téren üvöltözik a világszabadságért, hol a Magyarok Szövetségének Bölcsek Tanácsában hinti a tutit, hogy végül - közvetlenül jutalomosztás és szerződéskötés előtt - Orbán Viktor vezéri személyiségének megkérdőjelezhetetlenségénél „állapodjék meg”. Aki johannitaként szintén Mesternek szólítja Jézust.
Vona Gábor harmadik olvasói korszaka – a misztika.
Mint fentebb már említettem, a hatalom művészete okkult tudás, vagy tudomány is. Mint ilyen, természetesen rokon a gnózissal, az ezoterikával, a rózsakeresztességgel, az aranycsinálással (na, miből?), a Bölcsek Köve és a Szent Grál szüntelen keresésével; pláne egy olyan istentagadó világban, ahol a szakrális égi lajtorját régen letépték, lerángatták, miszlikbe aprították, leköpdösték, 80 évre titkosították, királyvízben feloldották, moslékba keverték, onnan is kivették, elégették, hogy molekulája se maradjon fenn, amelyből, ne adj Isten, rekonstruálni lehetne az Úrhoz vezető – online – utat. Nem lehet hát csodálkoznunk azon, hogy Vona Gábor a Biblia, a keresztény filozófia majd a teozófia után – a misztikával lép „rokoni” kapcsolatba. Minden becsületesen gondolkodó – kételkedő – fiatal végigjárja ezt az utat, mert ha valaki a politikával, a politikussá válással kokettál, az szükségszerűen ide lyukad ki. Mármint oda, hogy a misztikában keresse minden földi (és égi?) hatalom zárszerkezetének kulcsát, a bölcsesség attribútumát.
Ámde vigyázat! A miszticizmus elitista gondolkodásmódhoz vezet!
Idézet Vona könyvének 16. oldaláról, ahol arról ír, mennyire utálja, megveti az ezoterikus bestsellerek íróit, akik csak „huszadrangú kontárok”: „Nagyon megvetem őket, mert az élet tudását fogyasztási cikké akarják tenni. Amit a tradíció évezredeken, évszázadokon keresztül gondosan védett, nehogy illetéktelen kezekbe és fejekbe kerüljön, azt ők most gyorséttermi formában akarják megzabáltatni korunk társadalmával.”
Mindkét véglet – tévút.
Sem „a mindentudás” kommersz fogyasztási cikké degradálása, sem az igazság, a valódi tudás eltitkolása; sem titkos társaságok, gnosztikus „vallások”, exkluzív beavatási szertartások (vö. magasabb szabadkőműves fokozatok) privilégiumává tétele nem helyeselhető, nem fogadható el. Az igazság eltitkolása, 80 évre titkosítása, okkult beavatottak kizárólagos tudásává aljasítása, a megismerés evilági „teljesítményektől” függővé tétele – rettenetes bűnök, mert az igazság, a szakrális tudás mindenkié. Jézus Krisztus tanítása szerint a Föld javai minden egyes embert egyformán – egyenlő arányban – megilletnek és a felhalmozott emberi tudás, de mindenekfelett az isteni kinyilatkoztatás ismerete minden embert alanyi jogon egyaránt megillet. Az elit – a gazdasági, a pénzügyi, a vallási és a politikai elit – nem teheti magát politikai hatalma révén a tudás, az információ, a lelki javak kizárólagos birtokosává! Jézus ezt tanította: „Nincs titok, mi ki ne tudódnék. … Amit fülbe súgva hallotok, a háztetőkről hirdessétek!”
Vona Gábor negyedik korszaka – a keleti filozófiák, vallások hatására – Schopenhauer és Nietsche átszellemült tanulmányozása. Róluk nem akarok többet értekezni: mindketten az übermensch filozófiák előfutárai. Legyenek/lettek ők bármekkora gondolkodók, megágyaztak a nemzetiszocializmusnak, a fajelméletnek, ami egy újabb világégéshez vezetett, és végül is oka lett a kommunizmus, a paranoiás globalizmus és az illuminátus szabadkőművesség jelenlegi megállíthatatlan térhódításának.
Vona Gábor jelentős felismerése, hogy nem lát ellentmondást az isteni teremtés és az evolúció között. Nyilvánvaló, hogy az evolúciót is Isten teremtette. A leginkább ajánlott irodalom: Pierre Teilhard de Chardin – Az emberi jelenség. És nem Konrad Lorenz…
Az emberré válás utáni kulcskérdés: az áteredő bűn mibenléte.
Az ötödik korszak – Julius Evola és René Guenon.
Továbbra is ezoterika, misztikum, teozófia, okkultizmus – ám Julius Evola kétségkívül: „javulás”. Még a kőművesek ellen is írt…
A padlásról
Vona Gábor egyetemi éveiben másfél évig lakott a margitkörúti ferences plébánia egyik padlásszobájában, és – többek között – Barsi Balázs ferences atya könyveit tanulmányozta, ami teljesen lenyűgözte. Vona pártelnök úr figyelmébe ajánlom a következőket:
Barsi Balázs ferences rendi atya egy beszédében (1987) - „Összegyűjteni Izraelt” - idézi Jézus szavait az újszövetségi Szentírásból:
„Küldetésem csak Izrael házának elveszett juhaihoz szól.” (Mt.15, 24-25) Ebből az egyetlen mondatból (valamint egy Izaiás-tekercsből vett részlet alapján) a szerző igencsak messzemenő következtetéseket von le. „A messiásnak (Jézus Krisztusnak) a föladata, hogy összegyűjtse Izraelt. És ugyanakkor világossága és üdvössége legyen a pogány nemzeteknek. Hogyan képes erre Jézus? Úgy, hogy elveszi a világ bűnét. Bűnbocsánatot hirdet Izraelben, és Szentlelket ad Izraelnek, hogy aztán fölragyogjon ott az igazi istenismeret és a szeretet, és a pogány népek is jöjjenek, zarándokoljanak a Szent Nép felé. Jézusnak tehát ez a küldetése. (...) Az Úr Jézus nyilvános működésének ez a célja: összegyűjteni Izraelt. Tisztázza, hogy nem politikailag, nem királyságot akar, hanem Isten királyságát. Egy lelki országot. Nem a letelepedett dávidi királyságot akarja, nem politikát, hanem az emberiséggel, Izraellel vándorló Istent akarja kinyilatkoztatni. (...) Kemény, szinte elviselhetetlen: a küldetésem csak Izrael házának elveszett juhaihoz szól. Ez a ‘csak’ nagyon bántónak tűnik. Jézusnak nincs küldetése a pogányokhoz, csak a zsidókhoz. Mit jelent ez? Apostolainak is ezt mondja Máté 10,6-ban, hogy pogányok városaiba ne menjetek. (...) Igen, mert Jézus az ő küldetését a Szentírásból is kiolvassa. Ott pedig most hallottuk, hogy az lesz a messiásnak a küldetése, hogy összegyűjtse a zsidó népet. Igen. A pogányok üdvösségét Jézus nem zárja ki, csak azt Izrael összegyűjtése által akarja a világnak adni. Az egy nagy vonzás lesz. Nagyon jól próbáljuk ezt megérteni! (...) Jézus nem hagyja el a szent népnek a területét. Csakhogy nem politikailag akarja összegyűjteni Izraelt, nem is egy új vallási szervezetbe, hanem megtérést hirdet. Egy belső hatalmas megtisztulást, és Isten lelkét adja.”
Kérdésem pártelnök úrhoz – egyetért-e ezzel a prédikációval?
Kérdésemet nem kvázi „provokációnak” szánom, és hogy mennyire nem, megmondom a magam állásfoglalását. Noha Barsi Balázs atya teljesen „félremagyarázza” Jézus szavait – vö. még a kánaáni asszony újszövetségi történetével is -; az idézett „következtetéssel” lényegében egyetértek. Mint katolikus keresztény, mi mást is tehetnék? Amennyiben JHWH azonos mindannyiunk egy igaz Istenével – vagyis az Újszövetség az Ószövetség „egyenes” folytatása -, tehát Isten választott népe a zsidó; akkor a Kinyilatkoztatás (a Biblia) isteni szintjén, Isten akaratából adott, és minden kapcsolódó vonzatával együtt megfellebbezhetetlen a zsidó szupremácia. Egész könyvet írtam a prédikáció apropóján, a címe: „Szállunk alá a poklokra”. Esetleg szívesen elküldöm…
Nos, a Jobbik katolikus keresztény pártelnökétől a fenti kérdésre adható egyik válasz sem lenne igazán jó. Ha egyetért a prédikáció végkövetkeztetésével, akkor szembekerül a Jobbik vezetősége, tagsága és szimpatizánsi köre nagyjából kétharmadával, háromnegyedével. Ha nem ért vele egyet – nos, akkor nem katolikus; emellett megdől a Barsi Balázs atya írásai iránti buzgó lelkesedés…
Tessék, lehet választani!
A Jobboldali Ifjúsági Közösségről
A mozgalmat – a későbbi Jobbikot - Kovács Dáviddal és Nagy Ervinnel, hármasban alapították. (Utóbbiak ketten, mint politikusok, „levitézlettek”. Nagy Ervin valami tucat-televíziós politológus lett, Kovács Dávid pedig némi afférok után, „bölcsen” visszahúzódott a ködös, átláthatatlan háttérbe, talán „parkolópályára”.)
Vona Gábor írja, hogy az ELTE-en a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének elnöke is volt. Igyekszem könyvéhez hozzátenni a saját tapasztalataimat, ismereteimet. Nem tudom, a jelzett időszakban mi volt a helyzet, de azt tudom, hogy a KÉSZ ma egy liberalizmussal erősen szennyezett szervezet (akkor még finom voltam és nőies). Nem is szólva a KÉSZ folyóiratáról, a JEL-ről, amely aztán kifejezetten liberális irányítás és eszmeiség alatt működő kiadvány; elég, ha az ember – hányingerrel küszködve - elolvas néhányat azok közül a jellegzetesen blaszfém-giccses költemények közül, melyekből a honlapjaikon tizenkettő egy tucat (például: „A kívánós szűz cseresznyefája” - http://www.keesz.hu/node/819).
Orbán Viktorral való kapcsolatomról
Makovecz Imre háza… No hiszen… Már a leírás is, mintha szabadkőműves páholyülés „építési tervrajza” lenne. Egyrészt 1985 körül „elnyerte” a Windsor-kastély rekonstrukciójának pályázatát. Valőszínűleg itt lett tagja a Teozófus Társaságnak. (Vagy az Angol Nagypáholynak.) Tagja Zelnik József „templomos” titkos társaságának, amely fedett kulturális és karitatív szervezetek leple alatt, személyi összefonódások selyemfonatú működtetésével, 20-25 éve effektív „vakolással” – a társadalmi folyamatok észrevétlen befolyásolásával, manipulálásával – is foglalkozik. Makovecz az Elnök „jobbkeze”. Erdő Péter bíboros – aki akkoriban még „csak” a Pázmány Péter Katolikus Egyetem piliscsabai kollégiumának rektora volt – megvonta Makovecztől az újjáépítésre vonatkozó szerződést. (Lásd: http://hetivalasz.hu/itthon/mako-es-jeruzsalem-34280/) A már említett levelezőlistán „más afférok” is történtek, nem csupán szerény személyem okozott nem várt konfliktusokat. Katolikus papok megírták, hogy Makovecz sátánista, démoni szimbólumokkal telirakott és merész statikájú „templomaiban” nem tudnak misézni, mert amikor az átváltoztatás szövegét kezdik mondani, elszorul a torkuk, és képtelenek folytatni, kénytelenek befejezni. Mikor már vagy az ötödik pap írta ugyanezt, Varánusznak roppant kellemetlenné vált a téma – nem tudhatta, milyen titkok rejtőznek még a piliscsabai építkezés homlok-és hátterében, így azt sem tudhatta, mikor lesz a kegyvesztett magyar Hiram Abif-ból újfent az egyesült égi és földi mainstream ünnepelt tagja. (Mára – hála a Viktornak – újra az lett.) Ezért rögvest elhallgattatta a démonok ellen „fellázadt” szószátyár papokat, akárcsak engem, kicsivel később…
http://ordoguzo.blogspot.com/
Még néhány adalék az építő páholymester portréjához:
http://www.168ora.hu/itthon/a-makovecz-akademia-penz-mellett-hatalmat-is-kap-73626.html
Miniszterelnökünk tehát az Alkotmányban is „helyet adott”, sőt, „nekik” ajándékozta pl. a Pesti Vigadót is, amely tényt már 4-5 évvel ezelőtt megírtam, a „Rendszerváltó szabadkőművesek” című, máig kiadatlan könyvemben is.
http://www.hufo.info/cgi-bin/main.cgi?szerv=czike&action=view&message=467&location=messages
A „polgári köri” összejöveteleknek nem csupán a helyszíne – a Makovecz-villa -, de a résztvevők névsora is igencsak beszédes. Néhány kiragadott példa:
Tőkéczki László – rejtélyes politológus figura, mindig talpra esik.
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=12837
Virág András – csak nem a volt Tájékoztatási Hivatal cenzúra főosztályvezetője, a volt Reform hetilapot (szintén: Tőke) működtető részvénytársaság (tulajdonosa: az egykori Hitelbank Rt., Demján Sándor vezérigazgatóval) volt vezérigazgatója, a mai Leleplező állandó szerkesztője? Mert ha az, akkor „kecskére a káposztát”.
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/20090613/hemzsegtek_a_besugok/
Martonyi János – mai külügyminiszterünk, a Bilderberg-csoport tagja. Múltját tekintve nem egy kifejezett „polgári”-köri személy…
http://jobbik.net/index.php?q=node/5980/print
Malgot István – a Szövetség című Orbán-lap egykori, rejtélyes főszerkesztője. http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=53186
Hende Csaba – egykor, még az MDF-ben, Dávid Ibolya bizalmasa, majd Orbán Viktor „jobbkeze”, sőt, kabinetfőnöke - ma pedig ím’, honvédelmi miniszter.
http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/hende_csaba_palyafutas_honvedelmi_miniszter
Egy személyes megjegyzés:
Deutsch Tamással, Szájer Józseffel, Várhegyi Attilával vagy Pokorni Zoltánnal én sem szívesen tartoznék egy zászló alá.
Igaz, 2000 óta nem is hívtak…
Rendkívül szemléletesnek és igaznak, igen találónak érzem/értem Vona Gábor tömör „jellemzését” az Orbán-szindrómáról, amelynek mind a mai napig tehetetlen és passzív szemlélői vagyunk (25. o.):
„Annyit azért láttam belőle, hogy egy rendkívül tehetséges és ügyes politikus, akit csupa lapos és szánalmas haszonleső vesz körül. Egyetlen embert sem láttam, aki kritizálni merte volna a ’miniszterelnök urat’.” Ehhez jómagam csak annyi „váteszit” tennék hozzá, hogy aki csak ilyen „lapos” káderekkel veszi magát körül, idővel lapossá válhat maga is…
Hát igen, még egyszer a Makovecz-villában, 2009 elején…
Miközben Makovecz Imre a Magyarok Szövetsége Bölcsek Tanácsának is a tagja volt, további féltucat vakolóval társszövetségben. Őket már több írásomban említettem – lásd: az interneten -, most nem teszem. Idézem a szerzőt: „Az esemény Makovecz Imre nagyszerű helyzetértékelésével kezdődött, amelyben vázolta országunk és nemzetünk kiszolgáltatottságát, valamint a Fidesz belső küzdelmeit a liberális és a nemzeti szárny között. A konklúzió azonban döbbenetes volt: Csak Orbán Viktor alkalmas az ország vezetésére, és mindenkinek, aki itt összegyűlt, fel kell esküdnie (sic!) rá.” Hát igen, így valósul meg a nyirkai jóslat személyekre vonatkozó tétele: Paprikajancsi és Kiskanász vezetik Magyarországot a pokol legfenekére, ahonnan csak soká lesz – ha lesz - kiút.
http://belfold.ma.hu/tart/cikk/a/0/34589/1/belfold/Gyurcsany_a_Paprikajancsi_Orban_a_Kiskanasz
A következő bekezdés Vona Gábor előrelátását és bölcsességét, de legfőképpen rendíthetetlen becsületességét, elvhűségét bizonyítja.
Mindvégig önmaga maradt!
„Makovecz arra kérte a társaságot, aki erre nem hajlandó, tegye fel a kezét, és hagyja el a házát. A légy zümmögését is hallani lehetett. Azonnal átláttam a helyzetet, hiszen mindenki, aki ott volt, ezt az esküt formálisan vagy informálisan megtette, engem kivéve. A kínos helyzet persze nem befolyásolt abban, hogy feltegyem a kezem – egyedüliként. Makovecz dühösen mormolta maga elé: ’Sejtettem’. Felálltam, és elmondtam, hogy egy másik párt elnökeként, ez már eleve vállalhatatlan kérés a számomra, de a problémám alapvetően nem ez, hanem az, hogy nem bízom Orbán Viktorban. S akiben nem bízom, arra nem teszek esküt. Megkérdeztem, elhagyjam-e a házat, és mivel a Művész úr bólintott, fogtam a kabátomat, és hazamentem.”
A Jobbik Magyarországért Mozgalomról
Vona Gábor 2006-ban búcsúzott el végleg a Fidesztől.
Idézem:
„A választási vereség után sokkoló élményben volt részem.
Az egyik rómaiparti hotelbe összehívtak egy amolyan búcsúbulit, amelyen a Fidesz több prominense is jelen volt, és meghívtak néhány kampánystáb-tagot, köztük engem is. Az összejövetel sorsfordító volt a számomra. Ott döntöttem el, hogy nekem ebben a pártban semmi keresnivalóm többé. Rettenetesen éreztem magam. Idegen voltam a sok könnyed és felhőtlen (vagy talán felelőtlen) ember között. Úgy táncoltak, mintha nem vereséget szenvedtek volna, hanem mint akik fényes győzelmet arattak. Végignéztem rajtuk, külsőleg és belsőleg is olyan látványt nyújtottak, mintha véletlenül egy SZDSZ-rendezvényre érkeztem volna. Felfordult a gyomrom tőlük. .. Új utat kellett keresnem…”
Hát igen! Úgy mulattak, mintha győztek volna.
Jól tudták, hogy a választási vereség ellenére a kommunisták váltópártja maradnak, hatalmas jövedelemmel, ám valódi felelősség nélkül. Aki egyszer bilderbergi-illuminátus politikai erővé vált, azt a Világállam többé nem hagyja cserben. Mit számít, hogy a Paprikajancsi majd újabb 4 év alatt kiárusítja a maradék országot is? Mit számít, hogy újabb 50 milliárd dollárral növeli a már amúgy is régen visszafizethetetlenné vált államadósságot? Mit számít, hogy amikor majd megkérdik tőle, vajon hová tette a rengeteg kölcsönt, majd azt válaszolja: „… a felvett hitel a nyugdíjakban és az autópályákban van.” És noha tudni fogják, hogy ez szemenszedett hazugság - majd 2011-ben, amikor végre újra kormányra kerülnek, hát megpróbálják a felgyülemlett bajt, mint kutyaharapást szőrivel „orvosolni”. Mert a Paprikajancsi által elherdált kölcsönöket – amiket állítólag nyugdíjakba és autópályákba fektetett – úgy csökkentik, hogy megkurtítják az állampolgárok korábban jogszerűen megszerzett nyugdíját, lenyúlják a magánbiztosítók jövőbeli nyugdíjfizetésre felhalmozott vagyonát, vagyis csak megfordítják a pénz áramlását. Eddig – papíron – a felvett államkölcsönök összege fedezte a nyugdíjakat, most a visszavett nyugdíjak összege fedezi majd az államadósság látványos, tényleges csökkentését. De azzal senki nem foglalkozik: valójában hová is tűnt el 50 milliárd dollár? És még amennyivel több, egyéb csatornákon. De mindez nem számít, mert a Paprikajancsi és a Kiskanász egyformán a Bilderberg tenyeréből eszik – nem mindegy, hogy a konkrét neve Grand Orient vagy Johannita Lovagrend? -, tehát egyformán is kötelesek biztosítani, hogy a magyar teljesítmény, a magyar új érték változatlan mértékben és ütemben áramoljék profit és kamat formájában a Vörös Cégér távoli, világbanki-valutaalapi és magántulajdonú trezorjaiba, mint egy velejéig rasszista, ostoba kamatrabszolga nép örökös, végtelenített jóvátételi kamatfizetési kötelezettsége.
Mulattak, mert a következő 4 évben tovább javult a bázisuk…
Mit számít, hogy a magyar nép koldusszegénnyé soványodott?
A párttá alakulásról
Az alakuló kongresszust 2003. október 24-én tartották.
Engem a Jobbik „politika-történetében” is elsősorban a személyi hitelesség foglalkoztat, ugyanis az a szent meggyőződésem, hogy a rendszerváltásnak csúfolt módszerváltást is legfőképpen azért lehetett rajtunk problémamentesen keresztülvinni, mert az idegen, gyarmatosító pusztító világerő (Bogár László kedvenc, mindent elfedő terminológiája) ügynökei (a hírszerzők és a szabadkőművesek) kellő számban találtak olyan zavaros fejű, hit és meggyőződés nélküli, önimádó-karrierista hazaáruló „értelmiségit”, akik a hatalom megszerzése iránti féktelen frusztrációjuktól vezérelve készek voltak bármit megtenni, amit a gazdag gazdi parancsol(t). Az ún. „rendszerváltás” hamis mítoszában az egyik legerősebb motívum, miszerint a „maroknyi csapat” tagjai, akik úgymond véghezvitték, majd utána „az új rendszert” felépítették - csupa-csupa talpig becsületes, bátor, tisztánlátó, politikailag független, feddhetetlen, nagyszerű hazafi volt, akik stratégiai éleslátással, csalhatatlan matematikai pontossággal, milliméterpapíron tervezték meg, nekünk, együgyű magyaroknak, a szebb jövőt. Nos, ebből egy szó sem igaz! Kevés olyan „rendszerváltó” politikusunk volt/van – én egyről sem tudok! -, akinek az ezerszer újraírt, agyonkozmetikázott életrajzában ne lehetne még sötét titkokat, homályos foltokat, gyanús kötődéseket, tátongó lyukakat, stb. találni. Minden politikusunk a pusztító világerőhöz volt/van „bekötve”, csak az a kérdés, milyen mélyre kell ásni, hogy a hazaárulást valamely kritikus ponton tetten érhessük. A kezdet kezdetén még kvázi temetetlenül hevertek a kompromittáló tények – bárki begyűjthette (volna) azokat -, ám mindezzel akkoriban láthatóan „senki” nem foglalkozott; az új konspiratív hatalom igyekezett minden árulkodó dokumentumot megsemmisíteni, nehogy idő előtt lebukjanak a szálláscsinálói. Vona Gábor viszonylag sok nevet megemlít a Jobbik párttá alakulása kapcsán, menjünk „végig” ezeken…
Csurka Istvánnak – a MIÉP parlamenti párti korszakának kezdetén – 30 napig voltam a tanácsadója. Ismeretlenül felhívott telefonon, hogy közölje, kiadja a havi Magyar Fórumban a Magyar Televízió gazdálkodási állapotáról szóló, terjedelmesebb írásomat. Azt mondta, hogy aki így tud írni, az bármit képes megírni. Sohasem adta ki. Ezzel szemben felkért, legyek a „tanácsadója”. Mivel nem volt munkám, elvállaltam. Jól tudta, akkoriban a Fidesz gazdasági kabinetfőnökének, Domonkos Lászlónak (ma az ÁSZ elnöke) a külső szakértője (is) voltam; - nyilván remélhette, hogy bennfentes információkat nyerhet majd tőlem, amiben viszont súlyosan tévedett. Sem a Csurkának, de akkoriban (1999.) már Orbán Viktornak sem voltam semmilyen szinten a rajongója, mindamellett bármiféle „tisztességtelenségre” sem előtte, sem utána amúgy sem lehetett (volna) rávenni. Az egy dolog, hogy Csurkával nem lehetett sem telefonon, sem személyesen kapcsolatot tartani; ámbár ez a kellemetlen körülmény eleve lehetetlenné tett minden tényleges gyakorlati „tanácsadást”. Ugyanis Papolczi Gizella, a MIÉP „first lady”-je, hihetetlen találékonysággal, minden kapcsolatépítési kísérletemet eleve blokkolta. Egy napon azonban eljött „az igazság” pillanata. Az elnök úr felkért arra, hogy elemezzem az 1998. évi állami költségvetés zárszámadását, ami 7-8 vaskos kötetre, összsúlyban cca. ugyanennyi kilóra rúgott. Az elemzést 1-2 hét alatt elkészítettem és ekkor ismét csak – első ízben még 1996-ban, Varga Mihály akkori kabinetfőnöknek írott szakértői jelentésemben – arra a konklúzióra jutottam, hogy a külső államadósság visszafizethetetlen mértékű. Csurka kérte, hogy egy tömörített változatot is készítsek, melyet aztán dr. Lentner Csaba képviselő a MIÉP sajtótájékoztatóján - nagy lelkesedéssel ízlelgetve egyedülálló jelzős szerkezeteimet - fel is olvasott, persze a nevem említése nélkül. Igen ám, csakhogy Csurka után a Fidesz is felkért, hogy elemezzem a zárszámadást! Ha egy „üzlet” egyszer beindul - gondoltam naivul. Ellenkezőleg, ez a momentum vetett véglegesen véget épphogy csak éledező politikai tanácsadói karrieremnek. Ami történt, minden esetleges negatív „várakozást” felülmúlt. Azt hiszem, utólag is érthető és méltányolható az a becsületes hozzáállásom, miszerint eszemben sem volt kétszer dolgozni, pláne az nem, hogy afféle sanda szándékkal, kvázi kétféle értékelést készítsek ugyanarról a zárszámadásról a két, eltérő gondolkodású „jobboldali” pártnak. Pragmatikusan és praktikusan - egyszerűen átszerkesztettem a fejlécben a címzést (MIÉP-ről Fideszre), és odaadtam az elemzést Domonkos Lászlónak (is). Amikor legközelebb – a Gizi erőfeszítései ellenére, nagy keservesen – fogadott Csurka, becsületesen elmondtam neki, hogy a kapott határidő rövidsége miatt is, megpróbáltam telefonon egyeztetni a Fidesz-felkérést, de lehetetlen volt őt elérni, ezért megváltoztatott címzéssel – a Fidesz sehonnan sem tud(hat)ta, hogy a munkám elsődlegesen a MIÉP-nek készült! - odaadtam a tanulmányomat nekik is. Csurka István éktelen haragra gerjedt, és hatalmas üvöltés kíséretében azonnal kirúgott, sőt legott ajtót is mutatott. Nyilván azt hihette, hogy az információszerzési reményei „fordítva” sültek el, ám arra már nem hagyott nekem időt, hogy a félreértését eloszlassam; elmagyarázzam neki, hogy első, vak dühében vaskosan tévedett, semmilyen „árulás” nem történt. Fel nem fogtam, és fel nem foghatom ugyanis, még ma sem, hogy egy abszolút objektív, pártsemleges szakmai elemzés a költségvetés zárszámadásáról, miért ne juthatna el, ráadásul egy kifejezett megbízás alapján, a nagyobbik „jobboldali” párthoz (is)? Naivitásból, és persze a sikeresen elvégzett munkám feletti örömömben azt gondoltam, hogy írásomat szélesebb körben is terjeszteni kellene, és nem eltitkolni, exkluzív körben „ráülni”. Milyen szép is lett volna, ha – mondjuk - a parlamentben Lentner és Domonkos, egymás után felolvassák a zárszámadásról szóló jelentésemet, kétszer is, ugyanazt! (Megjegyzem: mindenki magából indul ki.) Még hozzátartozik a történethez, hogy a munkámért egyik pártfrakciótól sem kaptam, egy huncut vasat sem. A Fidesznek nyilván nem tetsz(het)ett, hogy már akkor is visszafizethetetlennek minősítettem az államadósságot, ami azóta már az akkori összegnek minimum a háromszorosára nőtt (emellett hatalmasra növekedett a belső, forintális adósság is!), ők mégis ádázul hisznek a visszafizethetőségében, sőt cca. 20 milliárd dollárnyit már vissza is fizettek/fizetnek… A MIÉP végül is egy hónap késedelemmel kifizette az egy havi tanácsadói díjamat – a bruttó 100 ezer forintot -, igaz, hogy „nagy óvatosságból” nem a velem szerződést kötő parlamenti frakció, hanem a Magyar Fórum alapítvány (vagy mi) büdzséjéből.
Csurkával kapcsolatban meg kell említenem egy másik „esetemet” is. Évekkel ezelőtt – //czl.gportal.hu/gindex.php?pg=2932111&nid=882421 – írtam egy „velős” cikket Braun Róbertről, aki történetesen - noha nem erről hírhedt, de - éveken keresztül a „kedvenc” vejem is volt. Évekig dermesztő, néma média-csend… Aztán 2010. március 28-án, az MNB „új logója” kapcsán megjelent egy írás Csurka István tollából, az internetes naplójában.
http://www.miep.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=3185:braun-robert-es-neje&catid=41:hirek&Itemid=63
Cikke minősítéseként jót élcelődtek, nevetgéltek rajta/róla az ATV stúdiójában Kálmán Olga riporter és Braun Róbert, a meghívott autentikus vendég. A szerkesztő kérdésére Braun kedélyesen előadta, nem pereli be Csurka Istvánt, hadd írogasson, amit csak akar… Kérem kedves olvasómat, vesse egybe a két írás szövegét, mondatról mondatra, szóról szóra! A két szöveg 60-70 %-ban szinte teljesen azonos. Nem én vagyok/voltam Csurka epigonja…
Vona Gábor így ír Csurkáról – idézem:
„A Jobbik bizonyára azért szerepel ennyit a médiában, mert a MOSZAD és a Fidesz (amióta Pista bácsi a Fidesz felé orientál: a MOSZAD és az MSZP) kitalált egy politikai fegyvert, hogy a MIÉP-et bomlassza.”
Látható, mind a ketten ugyanazt a Csurka Istvánt ismerjük…
Molnár Tamás – lehetséges, hogy neves képzőművész, író, publicista, az Inconnu-csoport (na és?!) tagja -, mindazonáltal egyéb képzelt vagy valós erényeiről nem tudok. Elmondom a magam kerek történetét. Akkoriban egyrészt a Nemzetőr (Dobos Attila hetilapja) vezető publicistája voltam - 4 éven át nagyjából minden lapszámban megjelent egy közel-, vagy egész oldalas publicisztikám; másrészt gazdasági tanácsadóként dolgoztam egy milliárdos gyáros mellett, aki amatőr politikai érdeklődéssel is bírt, többek között a politikai szabadkőművesség iránt. A neve már csak azért se fontos, mert később megtudtam – 10 éves kiképzésben részesült a Szcientológiai Egyháznál (dianetika, engramok, vezetési ismeretek, személyiségfejlesztés, stb.), s nem szeretném diszkreditálni. Nos, ez volt az „alaphelyzet”, amelyben Molnár Tamást „megismerni” voltam kénytelen; - történetemben mindkét mozzanat szerepet játszik, s a számomra negatív előjellel. Ebben az időszakban már meglehetős ismeretekre tettem szert a politikai szabadkőművesség gyakorlati működésére nézve, ami annyit (és nem többet) jelent, hogy jóelőre, pontosan tudtam, hol kell „keresni” legújabb politikai aktivitásukat. Nos, természetesen ott, ahol például új „proto”párt szerveződik… És lám, a gyanúim hiánytalanul beigazolódtak, mikor Kovács Dávid, első pártelnökkel megismerkedvén, a saját, bérelt lakásában elmondta nekem, kik is tüsténkedtek szorgos szenior „tanácsadóként” az alakuló Jobbik körül, és ültek már az első sorokban az alakuló pártkongresszuson is (vö.: a Rendszerváltó szabadkőművesek című könyvemben leírtakkal).
http://www.mommo.hu/media/Rendszervalto_szabadkomuvesek_Czike_Laszlo_irasa.
Hát – az általam „templomosok” fedőnéven titulált vakoló-csoport. Én felsoroltam őket, a Dávid pedig bólintott: „… igen, ezek, mind!”
Úgy gondoltam, felfedezésemről – arról, miként próbálja a magyar politikai-társadalmi valóságot, a jövőt, a politikát, a Jobbikot már megszületésekor manipulálni egy szűk, titokzatos csoport – tájékoztatnom kell az olvasókat, ezért a témáról 2 cikket is írtam, melyek egymás után meg is jelentek a KAPU, a Nemzetőr és a Szövetség című lapokban. Mindezekkel közel egyidejűleg, vagy kicsivel korábban megjelent „a színen” Molnár Tamás, aki a milliárdos ismerősöm jószándékú politikai érdeklődését kihasználva, igyekezett rávenni őt, legyen a frissen alapítandó (!) Jobbik-hetilap első szponzora. A főszerkesztő (busás jövedelemmel) Molnár Tamás lett volna. Balogh Gyula független országgyűlési képviselő budai házában össze is hívtak egy alapító megbeszélést, melyre milliárdos ismerősöm engem delegált. Ott érzékeltem, hogy semmilyen konkrét lap-koncepció nincs – az egész legfőképpen arra megy ki, hogy megbízómat annak rendje és módja szerint „megpumpolják". Engem arra akartak felhasználni, hogy az egész elképzelést egyedül dolgozzam ki, és „adjam be és el” a milliárdosnak. Cserébe megígérték, hogy ha kötélnek állok, korlátozás nélkül írhatok majd az új lapba. Elbúcsúztunk hát. Megbízómnak a megbeszélés minden részletét átadtam, elmondtam, és nem titkoltam alapos ellenérzéseimet sem az egésszel szemben; - különös tekintettel arra, hogy a lap, ennyire előkészítetlenül, max. 8-10 hónap „működés” után eleve teljes összeomlásra, csődre lett volna ítélve, ami azt is jelentette volna, hogy megbízóm minden befektetése – minimum 10-15 millió forint – haszontalanul kárba vész. Természetesen elfogadta az érveimet; noha nagyon szeretett volna – ámbár inkognitóban – részt venni a politikában, lemondta részvételét a lap-alapításban. Ezek után már csak a retorziók jöttek, nekem címezve…
Rendre, Molnár Tamástól.
Elsőnek – mind gyakrabban - megjelent egy egész oldalas írása a Nemzetőrben, amelyben aprólékosan kielemezte a legkülönbözőbb sajtóvéleményeket, megnyilvánulásokat a Jobbik Magyarországért Mozgalom néven bejegyzett politikai párttá alakulásról, és indító írásában engem is, a Jobbikról szóló cikkeimet is „megbélyegezte”, egy mondatban, valahogy így: „Czike a szabadkőművességgel fantomizál” illetve hozza össze a Jobbikot” (Emellett Nagy Ervinnel is felhívattak telefonon. Ervin szenvedélyes kirohanásokkal igyekezett bizonygatni, hogy a Jobbik nem ismer semmilyen szabadkőműveseket, s legyek szíves, hagyjam abba a szabadkőművesezést, a gyanúsítgatást. Mint bukott politikus, és/vagy, mint botcsinálta politológus – ma már tudja, ismeri, mi is az a vakolás…) Dobos Attila, miután mindent „kiszedett” belőlem, mit is tudok minderről valójában – egyre több helyet adott Molnár Tamásnak, aki ezt ügyesen ki is használta - egyszer csak azon kaptam magam, hogy Molnár fizikailag és a publicisztikában is minden „bérelt helyemet” átvette a Nemzetőrben. Molnár gyakorlatilag primitív és arrogáns Jobbik-propagandát fejtett ki egy független hetilap hasábjain, teljesen kiszorítva engem az újságból. Dobos Attila egy napon közölte velem, hogy – 4 év után - a továbbiakban nem tart igényt az írásaimra. (Engem nem vigasztal, hogy néhány hónap elteltével Dobos Molnárt is kirúgta. A jól bedolgozott helyemet többé nem is kaphattam vissza – a korábban számomra fenntartott terjedelmet olyan tucat-írócskáknak adta, akik semennyi honoráriumot nem kértek. Az eladott példányszám ezek után jócskán megcsappant.)
Hanem hetekkel a történtek után, mit is tudtam meg?
Malgot István – miután elmeséltem neki a velem történteket – felháborodásában elmondta, hogyan ismeri ő Molnár Tamást. Molnár Tamás - tudomása szerint - 1990-ben, az „első szabad országgyűlési választásokon” az SZDSZ jelöltjeként indult, és kampányát az Osztrák Kommunista Párt támogatta.
Magam csak erőszakos, szabadszájú cikkeit olvashattam.
Túl sok építő, elgondolkodtató gondolat nem volt bennük.
Jó, hogy Vona Gábort választották elnöknek, s nem őt…
Lovas István és Tóth Gy. László kapcsán említést kell tennem a Demokrata-körről, konkrétebben a Sajtóklubról, amely szerény véleményem szerint a magyar „jobboldali” televíziós újságírás egyik legmélyebb tévútja, szégyengödre, öntömjénező/gusztustalan ál-műsora volt - minden vélt, valós vagy látszólagos „népszerűsége” ellenére. Noha - a publicisztika terén - első „mesterem”, kiadóm a Demokrata, Bencsik András volt; Iste
|